
1 lutego (godz. 23:10) - „Mamma Roma”
„Mamma Roma” to jedno z pierwszych dzieł Pasoliniego (1962 rok). To opowieść o rzymskiej prostytutce, która porzuca swoją profesję i rozpoczyna prowadzenie kramu na rynku. Swojego syna chce wychować na porządnego człowieka, ukrywa przed nim swoją poprzednią profesję. Posyła go do szkoły, gdzie ma zdobyć wykształcenie, a później odpowiednią pracę, umożliwiającą awans społeczny.
Część filmowych scen została wystylizowana na wzór włoskich obrazów renesansowych. Film był dedykowany Roberto Rosselliniemu, twórcy „Rzymu, miasta otwartego”. Został nominowany do Złotego Lwa na festiwalu w Wenecji w 1962 roku.
media-press.tv

2 lutego (godz. 00:25) - „Dekameron”
Opowiadania Boccaccia prezentują popularne dla ludowej kultury Włoch anegdoty i przypowieści. Historie młodego mężczyzny, który pomimo przeciwności zdobywa majątek, zaskoczonej przez przedwczesny powrót męża kobiety, która musi ukryć kochanka, człowieka, który nie potrafi mówić prawdy i nawet na łożu śmierci okłamuje księdza czy duchownego próbującego uwieść żonę przyjaciela, stały się częścią włoskiego folkloru i prezentują żywiołową naturę mieszkańców Półwyspu Apenińskiego.
media-press.tv

3 lutego (godz. 23:00) - „Opowieści kanterberyjskie”
Opowieści, których ramę stanowi pielgrzymka przedstawicieli różnych stanów do grobu św. Tomasza w Canterbury. Każdy z pielgrzymów w czasie wędrówki ma za zadanie opowiedzieć jakąś historię. Opowieści pełne erotyki i humoru ukazują społeczeństwo, obyczaje i kulturę XIV-wiecznej Europy.
media-press.tv

4 lutego (godz. 23:00) - „Kwiat tysiąca i jednej nocy”
Dopełnienie tryptyku ekranizacji arcydzieł nowelistyki średniowiecznej. Po "Dekameronie" i "Opowieściach kanterberyjskich", trzeci film Pasoliniego mocno nasycony erotyzmem, z dominującym tonem zmysłowej radości i afirmacji życia. Tym razem przenosimy się w plenery Jemenu i Arabii, a treść obrazu reżyser oparł na klasycznych motywach zaczerpniętych z trzech cykli nowel "Baśni 1001 nocy"... Młoda i urodziwa niewolnica Zumurrud korzystając z łaski swego dotychczasowego pana może wybrać sobie dowolnego mężczyznę, któremu będzie odtąd służyć. Jej wzrok przyciąga chłopiec o imieniu Nouredine. Choć ten nie ma pieniędzy, jeszcze tej samej nocy oboje zamieszkują razem. O poranku Nouredine idzie na targ sprzedać utkany przez kochankę kobierzec. Wbrew zakazowi by unikał mężczyzny o niebieskich oczach, daje się skusić najlepszą ceną. Podążający za nim człowiek podstępem usypia go i porywa dziewczynę. Zrozpaczony chłopiec wyrusza w długą podróż, aby odnaleźć swoją ukochaną... Na przewodni wątek dwojga rozdzielonych kochanków Pasolini nakłada mnóstwo opowieści, które jak szkatułki otwierają się co rusz i przenoszą nas w coraz to inne miejsca egzotycznej scenerii Orientu, nakreślonej subtelnie i z dbałością o piękno szczegółu. Nagroda Jury na MFF Cannes 1974
media-press.tv