9 z 12
„12 małp” (Terry Gilliam 1995)...

„12 małp” (Terry Gilliam 1995)


W początkowych sekwencjach kultowego już filmie „12 małp” Terry’ego Gilliama oglądamy wielkie miasto powoli anektowane przez przyrodę. Gzymsy kamienic porastają pędy roślin, a po kompletnie opustoszałych, zdewastowanych ulicach biegają dzikie zwierzęta: lwy czy niedźwiedzie. To ubrany w skafander człowiek zbierający pieczołowicie robaki i owady jest tam intruzem naruszającym wszechobecną ciszę. Ludzie, którzy przegrali walkę z wirusem, żyją pod ziemię, z dala od promieni słońca w ponurych klaustrofobicznych korytarzach i salach, przypominających fabryczne sale. Marzący o powrocie na powierzchnię i odebraniu zwierzętom świata, ludzie wysyłają do przeszłości kryminalistę, mającego zapobiec wirusowi, który w 1996 roku zaatakuje całą ludzkość.



Program TV został dostarczony i opracowany przez media-press.tv

10 z 12
”Ludzkie dzieci” (Alfonso Cuarón 2006)...

”Ludzkie dzieci” (Alfonso Cuarón 2006)


Rok 2027. Od 18 lat na świat nie przyszło żadne dziecko. Nikt nie wie dlaczego. Pozbawiony perspektyw świat pogrąża się w chaosie, a władze walczą za pomocą brutalnych deportacji z plagą nielegalnych imigrantów. Wciąż pogrążony w depresji po stracie potomka Theo zostaje namówiony przez byłą żonę Julian, przewodzącą organizacji walczącej o prawa uchodźców, by pomóc w dotarciu do bezpiecznego miejsca pewnej młodej murzynce.
Równie posępna jak przedstawiona w Ridleyowskim “Blade Runner” wizja przyszłości, o tyle dramatyczniejsza, że oddalona od nas tylko o krok. Nie ma tu buntu robotów, są za to zmęczeni, garbiący się ludzie, pozbawieni nadziei i energii ludzie, którzy ze spuszczonymi głowami snują się po równie smutnych ulicach. „Domy z betonu” – tak wygląda futurystyczny Londyn którego odrapane budynki z brudnymi, powybijanymi oknami i ścianami pokrytymi szpecącymi je graffiti przypominają jako żywo blokowiska PRL-owskiej dużej płyty. Przez te ulice przewalają się zarówno worki pełne śmieci, których już nikt nie uprząta jak i tłumy imigrantów, których z kolei szybko i brutalnie uprząta wojsko. Straszna wizja powoli umierającego świata…



Program TV został dostarczony i opracowany przez media-press.tv

11 z 12
„Droga” (John Hillcoat 2009)...

„Droga” (John Hillcoat 2009)


Postapokaliptyczny świat ukazany w „Drodze” to chyba najbardziej dołujący przygnębiający i pesymistyczny obraz jednej z możliwych wersji naszej przyszłości. Świat widzimy oczami dwóch wędrowców: ojca i syna wędrujących przez kraj na południe. Nie wiadomo co ich tam czeka, ale wiedza jedno, że muszą iść. Pozostanie w miejscu oznacza śmierć z rąk kanibali, dla których stanowią jedynie źródło cennego białka. Bohaterowie, mimo okoliczności za wszelką cenę starają się zachować człowieczeństwo, ale jest to niesamowitym wyzwaniem. Pomoc okazana komuś nie jest pragmatyczna i może zmniejszyć ich własne szanse na przetrwanie. Nawet nie będąc kanibalem, można nei móc zachować człowieczeństwa gdy świat wokół nas zwariował.



Program TV został dostarczony i opracowany przez media-press.tv

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Zobacz również

Nana zdobywa dowody, serce Yusufa i... zdeterminowanego przeciwnika!

Nana zdobywa dowody, serce Yusufa i... zdeterminowanego przeciwnika!

„Metamorfoza” to jej drugie imię. Oryginalna uroda nastoletniej Minge aż porażała!

„Metamorfoza” to jej drugie imię. Oryginalna uroda nastoletniej Minge aż porażała!

Polecamy

Pokaz dojrzałego piękna i stylu. Racewicz kusiła rozcięciami, Warnke cała w satynie

Pokaz dojrzałego piękna i stylu. Racewicz kusiła rozcięciami, Warnke cała w satynie

Kuzey znów musi ratować sytuację! Feraye poznaje kolejne sekrety męża!

Kuzey znów musi ratować sytuację! Feraye poznaje kolejne sekrety męża!

Nana zdobywa dowody, serce Yusufa i... zdeterminowanego przeciwnika!

Nana zdobywa dowody, serce Yusufa i... zdeterminowanego przeciwnika!