
6. Strzykawki, ("Piła II", 2005)
Po latach od obejrzenia różnych części cyklu to właśnie pułapka ze strzykawkami jest w mojej pamięci najwyraźniejsza. Może, dlatego ze odwołuje się do naszych (a moich na pewno) dziecięcych leków przed zastrzykami, jako symbolem tego, co zwiane ze bólem, szpitalami i lekarzami. Narkomanka Amanda, bohaterka filmu zostaje, podobnie jak inni członkowie grupy, poddana działaniu trującego gazu, który zabije ich w ciągu dwóch godzin. By znaleźć klucz do skrytki z antidotum leży gdzieś w głębokim basenie pełnym zużytych przez narkomanów strzykawek. Właśnie w ich środek zostaje wrzucona przez jednego z desperatów Amanda. Igły wbijają się w jej ciało, w plecy, ręce i nogi a ona sama w pewnej chwili zaczyna przypominać jeżozwierza z najeżonymi kolcami. Choć igły powbijane w jej ciało nie są w stanie zabić jej od razu, świadomość, kto ich używał oraz to, że musi zanurzać i zaciskać ręce w stosie strzykawek jest obrzydliwa.
Nawiasem mówiąc dla twórców filmu była to jednak z bardziej pracochłonnych pułapek, a ekipa chyba do dziś wspomina rozpaczliwie żmudną pracę polegającą na rozbebeszaniu tysięcy opakowań zestawów jednorazowych strzykawek i igieł oraz rozdzielaniu ich, tak by aktorka, która wpada do dziury, mogła się w nich bezpiecznie zanurzyć. By osiągnąć zamierzony efekt trzeba było użyć aż 60 tysięcy plastikowych rekwizytów, dodatkowo pokrytych substancją imitującą zaschniętą krew, z dołączonymi specjalnymi światłowodami, które miały imitować igły, ale oczywiście nie przebijały skóry.
Program TV został dostarczony i opracowany przez media-press.tv

5. Karuzela, ("Piła VI", 2009)
Ta pułapka z karuzelą to bardzo wyrafinowana socjologicznie tortura…psychiczna. Osiem osób zostaje przywiązanych do obracającej się karuzeli. Jedna osoba, John Kramer broker ubezpieczeniowy musi zdecydować, których spośród swoich kolegów i koleżanek z pracy bezlitosny mechanizm pozbawi życia. Kramer może uratować tylko dwie osoby i jeśli zdecyduje się na to, jego dłoń jest w „nagrodę” przewiercana na wylot.
Pułapka jest okrutna jeszcze pod innym względem. Ta sytuacja pokazuje, do jakiego kłamstwa posuną się ludzie, nawet ci, którzy stanowili zgrany zespół i się lubiliby wygryźć konkurentów i przekonać kogoś, że to właśnie oni mają prawo żyć. To wstrętne zachowanie, ale jakaż metaforyczna sytuacja! Wszak w swym zawodowym wcieleniu, jako brokerzy ubezpieczeniowi robili wszystko by nie wypłacić ciężko chorym ludziom odszkodowania za leczenie, a tym samym skazać ich na śmierć.

4. Stojak/krucyfiks, ("Piła III, 2006)
Nowoczesna wariacja na temat średniowiecznej tortury łamania kołem. Na tej iście inkwizytorskiej maszynie wyglądającej jak olbrzymi krzyż rozpięto czarnoskórego bohatera. Jego kończyny i głowa umieszczone są w imadłach, które po kolei wykręcają mu członki. Zaczyna się od nóg, przytwierdzonych do podestu ogromnymi gwoździami, którymi przebito stopy. Pękające niczym suche szczapy drewna piszczele wystrzeliwują przebijając napiętą do granic skórę. Ciało na rękach przypomina wyżymane, skręcone prześcieradło. Mężczyzna krzyczy z bólu, a świadkiem tego wszystkiego jest bohater filmu Jeff, który choć może go uratować zbyt się boi, by samemu nie zaliczyć kulki. To jednak z najdłuższych sekwencji tortur w Piłach, a jej kulminacją jest wykręcanie szyi mężczyzny, któremu w końcu łamią się kręgi. Tego obrzydliwego odgłosu nie zakłóca już ani krzyk ani muzyka. Brrr

3. Waga, "Piła VI", 2009)
W pułapce z wagą najbardziej drastyczne jest to, że ludzi zmusza się samookaleczania i zadawaniu samemu sobie niewyobrażalnego bólu. W podzielonym na pół pomieszczeniu, po dwóch stronach wagi umieszczone są dwie osoby: mężczyzna i kobieta. Do ich głów przymocowane są metalowe zgniatacze. W zasięgu ich dłoni leży nóż i tasak do mięsa. Przeżyje tylko ta, która w przeciągu 60 sekund wrzuci na wagę większą ilość swego odrąbanego ciała. Drugą czeka śmierć – metalowy gwóźdź wniknie w jej mózg. Mężczyzna w trudem odcina sobie płaty ciała z brzucha, zdesperowana kobieta, widząc, że szala przechyla się w stronę mężczyzny odrąbuje sobie przedramię i rzuca na wagę. Co waży więcej?