
"Hidden Reserves"
Austria, 2016, sci-fi/neo-noir, 96min
reż. Valentin Hitz
wyst. Clemens Schick, Stipe Erceg
Niedaleka przyszłość. Ludzie po śmierci są zamykani w magazynach wielkich korporacji. Ich ciałom przywracane są podstawowe funkcje życiowe i zaczynają pracować jako banki danych, póki nie zarobią na właściwą śmierć. Przed tym koszmarnym życiem po śmierci, które potrafi trwać wiele lat, chroni specjalne ubezpieczenie. Agenci ubezpieczeniowi toczą walkę z ruchem oporu, który chce przywrócić ludziom prawo do godnej śmierci. Hidden Reserves to dystopijny thriller szpiegowski, rozgrywający się w świecie wypranym z kolorów, pełnym dwuznacznych postaci, szemranych lokali i ciasnych uliczek, w których zawsze pada deszcz.
fot. materiały prasowe Transatlantyk Festival

"It Stains The Sand Red"
USA, 2016, horror, komedia, 92min.
reż. Colin Minihan
wyst. Brittany Allen, Juan Riedinger
Zombie, jak wiadomo, najgroźniejsze są, gdy występują w grupie. Im jest ich więcej, tym gorzej dla nas. Mogłoby się wydawać, że konfrontacja z jednym, niemrawo snującym się przez pustynię żywym trupem nie będzie zadaniem ani szczególnie trudnym, ani pasjonującym. Nic bardziej mylnego. Twórcy It Stains The Sand Red odświeżają formułę zombie gatunku i zamiast piętrzyć przed nami tony gnijącego mięsa, stawiają na pełne napięcia i czarnego humoru wielopoziomowe starcie dwóch jednostek: samotna kobieta kontra nie mniej samotny zombie na środku spalonych słońcem piasków Nevady. Więcej nie trzeba.
fot. materiały prasowe Transatlantyk Festival

"Prevenge"
USA, horror/komedia, 2016, 88min.
reż. Alice Lowe
wyst. Alice Lowe, Kate Dickie, Gemma Whelan
Ruth, samotna kobieta w zaawansowanej ciąży, bardzo chce zostać dobrą matką. Wsłuchuje się uważnie w głos swego nienarodzonego jeszcze dziecka. Okazuje się że szczególną niechęcią darzy ono obleśnych, namolnych facetów. Ruth zatem zaczyna mordować ich jednego za drugim, nie przebierając w środkach. Debiut reżyserski i scenariuszowy aktorki Alice Lowe, która zagrała także główną rolę, to najgłośniejszy feministyczny horror tego sezonu. Poważny temat potraktowany jest oryginalnie, odważnie i ze sporą dawką czarnego humoru. Film został nagrodzony na branżowych festiwalach FrightFest 2016 oraz Monster Fest 2016.
fot. materiały prasowe Transatlantyk Festival