
"Mam na imię Sara" (reż. Steven Oritt)
Obsada: Zuzanna Surowy, Michalina Olszańska, Eryk Lubos, Paweł Królikowski, Konrad Cichoń
Oparta na faktach historia trzynastoletniej polskiej Żydówki, której cała rodzina została zamordowana przez nazistów we wrześniu 1942 roku. Sara, podejmując wyczerpującą ucieczkę w głąb Ukrainy, przywłaszcza sobie tożsamość najlepszej przyjaciółki. Znajduje schronienie w małej wiosce, gdzie przygarnia ją rolnik i jego młoda żona. Dziewczyna wkrótce odkrywa mroczne sekrety chlebodawców, starając się jednocześnie chronić przed ujawnieniem swoją własną tajemnicę — prawdziwą tożsamość.
fot. materiały prasowe

"Vita & Virginia" (reż. Chanya Button)
Obsada: Gemma Arterton, Elizabeth Debicki, Isabella Rossellini, Rupert Penry-Jones, Peter Ferdinando
Virginia Woolf i Vita Sackville-West ― pisarki, skandalistki i kochanki. Kiedy Virginia poznała o dziesięć lat młodszą Vitę, obie były mężatkami. Pierwsza należała do świata artystycznej bohemy i rzadko ruszała się poza londyńskie Bloomsbury, druga zaś obracała się w arystokratycznych sferach i bezustannie podróżowała. Ich twórczość również nie miała ze sobą wiele wspólnego. Mimo to połączyła je więź, która trwała lata. Ich uczucie wyprzedziło swoje czasy, zbulwersowało londyńskie elity i zainspirowało Woolf do napisania wybitnej powieści Orlando.
fot. materiały prasowe

"O nieskończoności" (reż. Roy Andersson)
Obsada: Martin Serner, Jessica Louthander, Tatiana Delaunay, Anders Hellström, Jan Eje Ferling, Bengt Bergius
O nieskończoności wzbogaca filmowy dorobek Roya Anderssona o refleksję na temat ludzkiego życia w całym jego pięknie i okrucieństwie, świetności i banalności. Wędrujemy tu jak we śnie, a narrator prowadzi nas niczym Szeherezada. Błahe chwile mają te same znaczenie, co momenty historyczne. Para unosi się nad ogarniętą wojną Kolonią; w drodze na przyjęcie urodzinowe ojciec zatrzymuje się, by w deszczu zawiązać córce sznurowadła; nastolatki tańczą przed kawiarnią; pokonana armia zmierza do obozu jenieckiego. Film O nieskończoności — będąc jednocześnie odą i lamentem — prezentuje kalejdoskop tego, co ludzkie, oraz nieskończoną historię wrażliwości istnienia.
fot. materiały prasowe