
Mariusz Bonaszewski - Teodor Junod
Ojciec Bodo. Z wykształcenia inżynier. Przystojny Szwajcar. Właściciel objazdowego kina, późnej współwłaściciel łódzkiego kinoteatru Urania. Ojciec Eugeniusza, mąż Doroty. Lekkoduch i marzyciel. Zakochany w kinie – a także w swojej żonie – Dorocie, nawet po rozpadzie ich związku. Czarujący i inteligentny – gdy nastoletni Bodo ucieknie z domu, serialowy Teodor wykorzysta ten moment, by ponownie zbliżyć się do Doroty. Doskonale rozumie pragnienia Eugeniusza, stara się mu pomóc w realizacji marzeń. Dla Bodo wielki autorytet w sprawach artystycznych i życiowych.
fot. Tomasz Hołod/Polska Press

Agnieszka Wosińska - Jadwiga Anna Dorota Dylewska
Polska szlachcianka, mama Bodo.
Pochodziła z niezbyt zamożnej szlacheckiej rodziny. Na jednym z seansów objazdowego kina poznała uroczego Szwajcara: Teodora Junod. Zakochała się niemal od pierwszego wejrzenia. Wkrótce zaszła z Teodorem w ciążę i wyjechała do jego rodziny, do Genewy. Tam urodził się Bohdan Eugeniusz, znany w przyszłości jako Bodo. Dorota razem z Teodorem
i maleńkim synkiem zjeździli niemalże całe Imperium Rosyjskie oraz pogranicze Chin i Persji. Dorota występowała jako tancerka, Teodor organizował pokazy objazdowego kina. W końcu wrócili do Łodzi, gdzie osiedlili się na stałe. Tu relacje Teodora i Doroty przestały się układać. Dorota przede wszystkim zajmowała się dorastającym Eugeniuszem, który stał się jej absolutnym oczkiem w głowie. Troska o syna z czasem przeradza się w niezdrową nadopiekuńczość. Dorota gotowa jest zaplanować dziecku życie w najmniejszych detalach. Nie podoba jej się jego fascynacja sceną i teatrem, boi się, że pójdzie w ślady ojca. Między innymi właśnie to osaczenie przez Dorotę doprowadziło siedemnastoletniego Eugeniusza do decyzji o ucieczce z domu i próby ułożenia sobie życia po swojemu.
Mimo momentu buntu Dorota stała się dla Eugeniusza Bodo najbliższą osobą. Niemal przez całe dorosłe życie mieszkali razem. Dorota surowo oceniała życiowe partnerki Bodo, doradzała mu w sprawach kariery, czynnie uczestniczyła w realizacji jego filmów. Z czasem nadopiekuńczość ustąpiła po prostu życiowej mądrości i Dorota stała się dla coraz popularniejszego aktora szczerym doradcą, dzięki niej Bodo nie stracił nigdy dystansu do samego siebie. Wreszcie to także Dorota namówi Eugeniusza, by chwilę po wybuchu wojny wyjechał do Lwowa, co przypieczętowało jego tragiczny los.
fot. Tomasz Hołod/Polska Press

Piotr Głowacki - reżyser Michał Waszyński (właść. Mosze Waks)
Pochodził z rodziny żydowskiej o chasydzkim rodowodzie. Jako reżyser zadebiutował w 1929 r. W 1937 r. powstał "Dybuk", dzięki któremu zaczęto go szanować. Odtąd reżyser zerwał ze zwyczajem tworzenia filmów w ekspresowym tempie ok. 2-3 tygodni. Waszyński był homoseksualistą, z czym afiszował się już w latach 30., pojawiając się w towarzystwie ze swoimi kolejnymi partnerami.
fot. Tomasz Hołod/Polska Press

Anna Pijanowska - Ada (postać fikcyjna)
Podobno największe miłości to te niespełnione. Taką właśnie dla Bodo jest Ada. Piękna, wrażliwa i dowcipna. Ada mieszka w tej samej łódzkiej kamienicy, co Bodo. Kochają się w niej wszyscy. Jej podoba się Hans – przystojny Niemiec z bogatej łódzkiej rodziny. Bodo – korzystając ze sprytnego fortelu ojca – uwiedzie Adę, ale tylko na moment. Ada szybko wraca do Hansa, a Bodo na ziemię. Od tej pory Ada będzie ideałem kobiety, której Bodo będzie wciąż szukał. W chwili największej popularności bohatera serialu ich drogi znów się przetną. Bodo – ze swoim słynnym „bodowskim błyskiem” w oku znów Adzie zaimponuje, ale wtedy będzie ona już żoną Hansa, który ze szkolnego prymusa przeobrazi się w poukładanego niemieckiego onkologa. Gdy ma nadejść chwila uczuciowego spełnienia, Adę i Bodo rozdzieli wybuch wojny.
Krzysztof Szymczak/Polska Press