
"Manhattan" (1979)
Isaac Davis (Woody Allen) ma czterdzieści dwa lata i zastanawia się, co zrobić ze swoim życiem. Nienawidzi swojej pracy w telewizji i w końcu postanawia ją rzucić. Przenosi się do mniejszego mieszkania. Musi oszczędzać, aby płacić alimenty dwóm byłym żonom. Na domiar złego zaczyna flirtować z siedemnastoletnią uczennicą Tracy (Mariel Hemingway). W międzyczasie kibicuje romansowi żonatego przyjaciela (Michael Murphy) z błyskotliwą feministką i intelektualistką Mary Wilkie (Diane Keaton).
Woody Allen oddaje hołd swojemu ukochanemu miastu, które nie tylko ukształtowało go jako artystę, ale też stało się inspiracją jego najpiękniejszych filmów. Manhattan jest subtelną opowieścią o miłosnych rozterkach nowojorskiego neurotyka (w tej roli sam Allen), w którego życiu pojawiają się dwie bardzo różne kobiety - naiwna nastoletnia uczennica i niezależna intelektualistka Mary. Produkcja zachwyca bezpretensjonalną fabułą, wybornym scenariuszem i wysmakowanymi, czarno-białymi zdjęciami. Nostalgiczny nastrój filmu podkreśla muzyka George'a Gershwina.

"Scoop - gorący temat" (2006)
Brytyjski dziennikarz Joe Strombel (Ian McShane) utknął między życiem a śmiercią próbując odkryć tożsamość „Tarotowego” zabójcy grasującego w Londynie. Jak teraz może dokończyć swoje dziennikarskie śledztwo? Za pośrednictwem pełnej życia Sondry Pransky (Scarlett Johansson)…
Sondra, amerykańska studentka dziennikarstwa, odwiedza przyjaciół w Londynie. Podczas występu innego Amerykanina, magika Sida Watermana (Woody Allen), Sondra dokonuje szokującego odkrycia – może widzieć i słyszeć ducha Joego. Z zaświatów dziennikarz daje jej wskazówkę, która doprowadzić może do rozwiązania mrocznej tajemnicy. Czy nie jest to idealny materiał na artykuł życia ?! Sondra bez wahania zabiera się za sprawę, wciągając do współpracy Sida (znanego pod pseudonimem Splendini).
Śledztwo prowadzi do młodego brytyjskiego arystokraty Petera Lymana (Hugh Jackman), który od razu wpada Sondrze w oko. Czy rzeczywiście ten przystojniak może być niebezpiecznym seryjnym mordercą ?

"O północy w Paryżu" (2011)
Komedia romantyczna z elementami filmu fantasy oraz znakomitą obsadą, jak zwykle zresztą u Woody Allena, wybitnego twórcy i bez wątpienia wielkiej osobowości amerykańskiego kina. Krytyka uznała "O północy w Paryżu" za jeden z najlepszych filmów reżysera ostatnich lat. Potwierdzeniem sukcesu były liczne nagrody i wyróżnienia, m.in. Złoty Glob i Oscar za scenariusz. Pozostałe trzy nominacje do najwyższej nagrody Akademii przyznano za najlepszy film, reżyserię, scenografię. Akcja filmu została osadzona w Paryżu.
Scenarzysta Gil Pender wyjeżdża do Paryża wraz z narzeczoną Inez i jej rodzicami. Pewnego wieczoru pijany Pender gubi się w paryskich zaułkach. Nocna włóczęga w magiczny sposób zamienia się w podróż w czasie do lat 20. XX wieku. Scenarzysta poznaje sławy epoki, m.in. Francisa Scotta Fitzgeralda i jego żonę, Ernesta Hemingwaya, Salvadora Dali i Pabla Picassa. Gil, zafascynowany kochanką malarza, Adrianą, uważa, że znalazł inspirację do napisania powieści. Inez, zaniepokojona nocnymi wędrówkami narzeczonego, postanawia poznać prawdę.

"Wszystko gra" (2005)
Wszystko gra - nominowany do Oscara i czterech Złotych Globów, oklaskiwany w Cannes i na całym świecie - to w zgodnej opinii krytyków filmowych, jeden z najlepszych filmów Woody Allena.
Opowieść o miłości, zdradzie i wielkich pieniądzach, ze świetną Scarlett Johansson, która wcieliła się tu w rolę zniewalającej femme fatale.
Chris (Jonathan Rhys Meyers) - ex-tenisista z ambicjami, zarabia na życie jako trener w klubie dla zmanierowanej high-society. Z powodzeniem wykorzystuje znajomości, otwierając sobie drzwi do kariery w londyńskim City i do małżeństwa z Chloe, córką brytyjskiego milionera.
Szybki awans i luksusowe życie - czegóż chcieć więcej? Atmosfera gęstnieje, gdy znudzony karierowicz poznaje aktorkę Nolę Rice (Scarlett Johnsson) - zmysłową i seksowną narzeczoną swojego szwagra. Zaczyna się spirala zdrad, niedomówień i skrywanej namiętności. Wiele wskazuje na to, że gra o szczęście dobiega końca. Chrisowi pozostał jeszcze jeden ruch. Ostatni.