
Oto najlepsze role Penelope Cruz!
media-press.tv

"Przerwane objęcia"
Współczesny Madryt. Reżyser i scenarzysta filmowy Mateo Blanco (Lluis Homar) zawsze podpisywał swoje prace nazwiskiem Harry Caine, jednak po utracie wzroku w tragicznym wypadku zredukował swoją tożsamość wyłącznie do pseudonimu. W codziennym funkcjonowaniu pomaga mu długoletnia przyjaciółka, agentka i producentka filmowa Judit Garcia (Blanca Portillo) oraz jej syn Diego (Tamar Novas). Spokojną egzystencję Mattea burzy wiadomość o śmierci pewnego bogatego przedsiębiorcy Ernesto Martela (Jose Luis Gómez). Powracają wspomnienia z 1994 roku, kiedy Martel był producentem jego filmu "Chicas y maletas" ("Dziewczyny i walizki"). Główną rolę grała w nim kochanka finansisty, piękna Magdalena (Penélope Cruz). W trakcie realizacji między reżyserem a aktorką wybuchł namiętny romans, którego świadkiem był syn potentata. Po latach chłopak zgłasza się do Harry'ego Caine'a i jako Ray X (Rubén Ochandiano) zamawia u niego scenariusz.
media-press.tv

"Vicky Christina Barcelona"
Dwie Amerykanki spędzają wakacje w Barcelonie. Spokojna i ułożona Vicky (Rebecca Hall) oraz szukająca wciąż nowych wrażeń Cristina (Scarlett Johansson) nawiązują specyficzną relację z malarzem Juanem Antonio (Javier Bardem), który jeszcze niedawno związany był z Marią Eleonorą (Penélope Cruz). Kilka dni spędzonych z czarującym mężczyzną odmienia życie obu kobiet.Film uhonorowany został wieloma nagrodami, w tym Oscarem dla Penélope Cruz za najlepszą rolę drugoplanową.
"Vicky Cristina Barcelona". Woody Allen w hiszpańskich klimatach Pedro AlmodovaraZobacz więcej
media-press.tv

"Volver"
Raimunda (Penélope Cruz) mieszka w Madrycie z bezrobotnym mężem (Antonio de la Torre) i nastoletnią córką, Paulą (Yohana Cobo). Jej rozwiedziona siostra Sole (Lola Duenas) prowadzi nielegalny zakład fryzjerski, a sąsiadka i przyjaciółka jednocześnie zarabia jako prostytutka. Rodzice Raimundy i Sole zginęli w pożarze wiele lat wcześniej, a ich jedyna krewna, stara sklerotyczna ciotka Tia Paula (Chus Lampreave) mieszka samotnie na wsi w regionie La Manchy, skąd pochodzi cała rodzina. Pewnego dnia po powrocie z pracy, Raimunda spotyka przed domem roztrzęsioną córkę. Okazuje się, że Paula w obronie przed pijanym ojcem, który próbował ją wykorzystać, zabiła go kuchennym nożem. Raimunda bez wahania chowa ciało męża do chłodziarki i postanawia sprawę zatuszować. Sąsiadom mówi, że małżonek porzucił ją bez słowa. By utrzymać siebie i córkę przejmuje wystawioną na sprzedaż restaurację znajomego. Rozkręca interes i w końcu obmyśla plan wywiezienia trupa, który cały czas chłodzi się w zamrażarce. Tymczasem umiera ciotka Tia Paula. Na pogrzeb jedzie tylko Sole, która w drodze powrotnej odkrywa, że w jej samochodzie ukrył się duch matki (Carmen Maura). Okazuje się, że zjawa dotychczas zajmowała się chorą ciotką, a teraz planuje otoczyć opieką Sole.
"To film o kulturze śmierci w moim rodzinnym regionie, La Manchy. Życie tamtejszych ludzi cechuje zaskakująca prostota. Zmarli pozostają ważną częścią ich życia. Ich obecność w połączeniu z bogactwem i ciepłem wiejskich obyczajów sprawia, że bliscy tak naprawdę nigdy nie umierają" - tłumaczył Almdoóvar, zaprzeczając jednocześnie, że "Volver" jest surrealistyczną komedią ukrytą pod maską melodramatu. "Almodóvar wykorzystuje konwencję melodramatu (Hiszpanie mówią o jego filmach "almodramy") przewrotnie, by dać widzowi czyste, niemal pierwotne wzruszenie, pozwolić z pokorą, ale i ostrością wejść w świat mrocznych, rodzinnych piekiełek.
media-press.tv