
NAJLEPSZE KOSTIUMY:
Agata Culak za film "Jestem mordercą"
Patrząc na te kostiumy można powiedzieć tylko jedno: po prostu perfekcja. Idealne. Doskonale widać, że ogromny nacisk położono na detale. Każda z zaprezentowanych na ekranie kreacji nie tylko robi wrażenie, ale wręcz pachnie PRL-em. Ponadto chyba każdy z kostiumów zapada w pamięć, naprawdę trudno nie zapamiętać tego, jak ubrana była Agata Kulesza czy kurtek, które nosił Mirosław Haniszewski.
fot. materiały prasowe dystrybutora Next Film

NAJLEPSZE EFEKTY SPECJALNE:
"Ostatnia rodzina" (reż. Jan P. Matuszyński)
Zaskoczeni? Niesłusznie, gdyż "Ostatnia rodzina" pod względem efektów specjalnych, których na pierwszy rzut oka nie widać, jest najlepszym polskim filmem ubiegłego roku. Poniższy materiał wideo chyba wszystko dokładnie wyjaśnia. To już jest poziom światowy, a fakt, że efektów niemal nie da się zauważyć na ekranie, tylko potwierdza ich najwyższą jakość.
fot. Hubert Komerski / materiały prasowe dystrybutora Kino Świat

NAJLEPSZA PIOSENKA - NOMINACJE:
1. Pezet & Czarny HIFI - "Co jest ze mną nie tak" z filmu "Kamper"
2. Sebastian Fabijański, Eliza Rycembel, Karolina Czarnecka, Irena Mercel - "Ale w koło jest wesoło" z filmu "Wszystko gra"
3. "Dni, których nie znamy" z filmu "Planeta singli"
4. Fisz Emade Tworzywo - "Biegnij dalej sam" z filmu "Sługi boże"
5. O.S.T.R. feat. Martyna Budnik-Sołowianiuk - "Ballada o Roju" z filmu "Historia Roja. W ziemi lepiej słychać"
youtube.com

NAJLEPSZA SCENOGRAFIA:
Katarzyna Śląska za film "Baby Bump"
Tego filmu w tej kategorii nie mogło zabraknąć w naszym rankingu. Kuba Czekaj wraz z Katarzyną Śląską stworzyli wspaniały, nieco odrealniony, ale jednocześnie bardzo prawdziwy i przerażający świat, gdzie tylko na pozór jest kolorowo. Scenografia z "Baby bump" jest nie do podrobienia i współtworzy filmowy świat Kuby Czekaja, którego ogranicza chyba wyłącznie wyobraźnia.
"Baby Bump". Nieprzyjemny, nieznośny, ale prawdziwy obraz dojrzewaniaZobacz więcej
media-press.tv