
"MAGNEZJA"
Reżyseria: Maciej Bochniak | Polska
Pogranicze polsko-sowieckie, przełom lat 20. i 30. XX w. Podążamy za czterema wątkami, których bohaterowie są powiązani ze sobą nicią wzajemnych zależności. Po śmierci szefa i ojca, władzę w przestępczym klanie Lewenfiszów przejmuje Róża. Razem z siostrami kontynuuje szemrane interesy i robi wszystko, by oprzeć się rosnącym w siłę sowieckim bandytom, przewodzonym przez konserwatywnego Lwa. Tymczasem nierozłączni bracia Albin i Albert Hudini wcielają w życie swój przewrotny plan. Z pomocą Heleny chcą okraść bank Lewenfiszów. Wystarczy jednak kilka złych decyzji, zwykły pech i dwa trupy, by cała misterna intryga została zagrożona. To zaledwie początek kłopotów, gdyż do miasteczka przybywa właśnie obdarzona genialnym zmysłem śledczym inspektor Kochaj. To, co wydarzy się wkrótce, będzie mieć krwawe i pełne czarnego humoru konsekwencje, które na zawsze wstrząsną pograniczem. Gangsterska tragikomedia, autorska wersja easternu, w którym na odciętym od reszty kraju skrawku ziemi rządzą kobiety, a główną walutą jest kula z rewolweru.
fot. Anna Włoch / materiały prasowe Kino Świat

"MAINSTREAM"
Reżyseria: Gia Coppola | Stany Zjednoczone
Frankie pracuje jako barmanka w hollywoodzkim klubie komediowym razem ze swoim najlepszym przyjacielem (niekiedy kochankiem) Jake'em. Patrzy na ludzi w klubie i zastanawia się, co tak naprawdę ceni dzisiejsze społeczeństwo. Kiedy spotyka tajemniczego Linka, zaczyna filmować jego antykomercyjne wypowiedzi i umieszczać w sieci. Frankie, Jake i Link, trójka outsiderów, szybko stają się gwiazdami internetu. Wtedy rękę po zyski wyciąga menadżer klubu. Czy na antykomercji można zarabiać? Jeśli to robisz, to kim jesteś? Historia o mediach społecznościowych i ich zgubnym wpływie na psychikę człowieka. „Fascynuje mnie, jak ta nowa forma łączności wpływa na promowanie narcyzmu i niepewności. Większość użytkowników mediów społecznościowych fałszywie przedstawia aspekty swojego życia. Te białe kłamstwa powodują masowe poczucie nieadekwatności. 'Mainstream' jest ostrzeżeniem przed nieustannym praniem mózgu” – Gia Coppola.
fot. materiały prasowe

"NIE NA MOIM PODWÓRKU"
Reżyseria: Teemu Nikki | Finlandia
19-letnia Mervi jest lesbijką. Od roku mieszka ze swoją dziewczyną Kata w hipsterskiej dzielnicy Helsinek. Mervi nie powiedziała jeszcze o tym rodzicom. Kata swoim też nie. Dziewczyny postanawiają się ujawnić. Mają plan, żeby zacząć od łatwiejszej konfrontacji, czyli od rodziców Mervi. Jadą do jej rodzinnego miasta i trafiają w sam środek orgii urządzanej przez rodziców. Okazuje się, że Mervi nie jest jedyną osobą w swojej rodzinie, która ma tajemnice. Jej rodzice od lat żyją w otwartym związku biseksualnym i są swingersami. Robi się jeszcze dziwniej, kiedy w domu Mervi pojawia się matka Katy – ciemnoskóra muzułmańska działaczka polityczna oraz były chłopak Mervi – neonazista z kumplami. Wkrótce grupa ludzi, którzy nie mogą się wzajemnie tolerować, zostaje uwięziona w jednym domu. Czarna komedia o nietolerancji ludzi tolerancyjnych. NIMBY – Not In My Backyard, czyli nie na moim podwórku. Tak powszechne określa się postawę „jestem za, ale niech to się dzieje z dala od nas”.
fot. materiały prasowe

"NIEZIDENTYFIKOWANY"
Reżyseria: Bogdan George Apetri | Rumunia, Czechy, Łotwa
„Film łączący i jednocześnie podważający kilka archetypów kina popularnego: film policyjny, detektywistyczny, film akcji, noir i postać antybohatera. Do tego oryginalna historia osadzona w małym miasteczku w Rumunii, miejscu wyjątkowym i bardzo specyficznym. Do tego intensywna, czasem szalona, fabuła. Opowieść o wewnętrznym krajobrazie ludzkiego umysłu i duszy, film o decydujących o życiu wyborach, które wynikają z ukrytych pragnień i wewnętrznych konfliktów. Film mówi o równowadze, która w każdym z nas jest o wiele mniej stabilna, niż sobie wyobrażamy. ” - Bogdan George Apetri
fot. materiały prasowe