
„Był sobie dzieciak” (2013) | reż. Leszek Wosiewicz
Akcja filmu rozgrywa się w 1944 roku w Polsce w trakcie powstania warszawskiego. Marek (Rafał Fudalej) to młody poeta, niedoszły maturzysta, który w warunkach wojennych musi dojrzeć i dorosnąć znacznie szybciej, niż gdyby sprawy szły zwykłym trybem. Pod wpływem fascynującej go, przypadkowo poznanej kobiety (Magdalena Cielecka) staje przed wyborami i musi zdefiniować w praktyce pojęcia takie jak lojalność, przynależność narodowa, wierność.
Początkowo film nosił nazwę „Taniec śmierci. Sceny z powstania warszawskiego” i pod takim tytułem był pokazywany na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w w Szanghaju. „Był sobie dzieciak” miał premierę kinową 1 sierpnia 2013, zaś wersja pierwotna, różniąca się znacznie od kinowej, pod tytułem „Taniec śmierci...” miała premierę telewizyjną 3 października 2013 w Canal+ Polska.

„Sierpniowe niebo. 63 dni chwały” (2013) | reż. Ireneusz Dobrowolski
5 sierpnia 1944 roku. Sanitariuszka Basia i żołnierz AK - Staszek przeżywają pierwszą miłość. Młodzi warszawiacy z entuzjazmem budują barykady, by wkrótce stanąć do nierównej walki ze świetnie uzbrojonymi szturmowcami z Waffen SS Dirlewanger.

„Miasto 44” (2014) | reż. Jan Komasa
Warszawa, lato 1944 r. Stefan mieszka z matką i młodszym bratem w kamienicy na warszawskiej Woli. Ojciec, oficer Wojska Polskiego, zginął w kampanii wrześniowej w 1939 r. Mimo obietnicy złożonej matce chłopak wstępuje w szeregi Armii Krajowej. Do konspiracji wciąga go Kama. Dziewczyna skrycie kocha się w Stefanie, ma nadzieję, że po wojnie będą razem. On zakochuje się w subtelnej Biedronce. 1 sierpnia Stefan, Kama, Biedronka, Góral, Rogal i Beksa trafiają pod komendę charyzmatycznego Kobry. Przechodzą krwawy szlak bojowy od Woli po Czerniaków.

„Powstanie Warszawskie” (2014) | reż. Jan Komasa
Powstanie warszawskie przedstawione z perspektywy dwóch braci - operatorów filmowych i świadków walk oddziałów powstańczych z siłami niemieckimi. Realizatorzy Powstańczych Kronik Filmowych dokumentują codzienne życie w powstańczej stolicy. Przygotowana przez nich kronika ma być wyświetlana w kinie Palladium. Bracia znajdują się w centrum dramatycznych wydarzeń i stają się bezpośrednimi uczestnikami zrywu. Dołączają do jednego z oddziałów powstańczych.