Drugie zabicie psa

Polska 1996

Marek i Robert żyją z wyłudzania pieniędzy od kobiet, które ten pierwszy w sobie rozkochuje. Kolejna udręczona problemami ofiara wpada w ich pułapkę. Początkowo akcja rozwija się zgodnie z planem.

Reżyseria:Tomasz Wiszniewski

Czas trwania:85 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Teatr/Spektakl teatralny

Drugie zabicie psa w telewizji

  • Wojciech Pszoniak

    jako Robert

  • Artur Żmijewski

    jako Marek

  • Gabriela Kownacka

    jako kobieta

  • Bartosz Obuchowicz

    jako John

  • Bogusław Sochnacki

    jako Azderbal

  • Joanna Szuber

    jako dziewczyna

  • Robert Brutter

    Scenariusz

  • Tomasz Wiszniewski

    Scenariusz

  • Tomasz Wiszniewski

    Reżyseria

  • Łukasz Kośmicki

    Zdjęcia

  • Krzysztof Komeda

    Muzyka

Opis programu

Dwaj mężczyźni i pies wędrują pieszo, rozpaloną słońcem drogą, do Tel Awiwu. Robert z zapałem peroruje, jak nie należy grać Szekspira. Szekspir to jego specjalność i pasja. Niestety, los sprawił, że jedynym "aktorem" w jego teatrze jest Marek, a sztuczki, jakie dla niego obmyśla, w niczym nie przypominają romantycznej literatury, to czysta proza życia ludzi, którzy nie mają ojczyzny, domu, pracy, pieniędzy. Żyją z dnia na dzień, skłóceni z prawem, balansujący na granicy śmiertelnego ryzyka. W nędznym hotelu recepcjonista, który doskonale zna obu hochsztaplerów, przestrzega, że ich "żelazny" numer może się nie udać. Marek wygląda za staro na swój wiek, jest zniszczony, ostatnim razem przedawkował i omal nie skończyło się to tragicznie. Robert, wieczny optymista, twierdzi, że "na ten smutny pysk" wyciągnie jeszcze worek forsy - od następnej samotnej, najlepiej leciwej kobiety, którą Marek w sobie rozkocha i naciągnie na grubszą gotówkę. Szczegółowo obmyśla różne warianty scenariusza i każdą kwestię, którą "narzeczony" ma wygłosić. Notuje w pamięci słowa, na które "każda idiotka się złapie", a żadna nigdy się nie dowie, że wszystkie wzruszające teksty wymyślił "paskudny Żyd z obustronną przepukliną". Marek jest w kiepskiej formie, czuje się jak loser, facet, który przez cały czas przegrywa. Robert tryska energią i humorem. Cudem zdobywa pieniądze na rozkręcenie interesu, z rozmysłem wybiera "ofiarę" - atrakcyjną, samotną kobietę z dzieckiem, z amerykańską walutą na koncie. Precyzyjnie reżyseruje scenę pierwszego spotkania na plaży - Marek ma grać człowieka rozgoryczonego, wściekłego na cały świat. Potem "reżyser" sam wkroczy do akcji, opowie nowej znajomej o życiowej tragedii "wybitnego filologa", który musi wyjechać do Australii do pracy w kopalni, by spłacić dług zaciągnięty na leczenie śmiertelnie chorej matki. Maria, udręczona osobistymi problemami i wybrykami niesfornego syna, szybko wpada w pułapkę. Akcja uwodzenia pięknej kobiety rozwija się zgodnie z planem, do czasu, gdy wszystko popsuje chamsin - "wiatr, od którego się wariuje".