Grzechy śmiertelne
Mortal Sins, USA 1992
Seryjny morderca spowiada się księdzu z popełnionych zbrodni. Ten, nie chcą złamać tajemnicy spowiedzi, postanawia sam rozwiązać tę sprawę. Rozpoczyna samotną walkę z mordercą.
Reżyseria:Bradford May
Czas trwania:100 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Thriller
Grzechy śmiertelne w telewizji
Christopher Reeve
jako Thomas Cusack
Roxann Dawson
jako Maria Croce
Francis Guinan
jako Daniel Simmons
Weston McMillan
jako Paul Kaye
Phillip Richard Allen
jako Williams
Lisa Vultaggio
jako Nina Croce
Greg Martinelli
Scenariusz
Bradford May
Reżyseria
Andrew London
Montaż
Peter F. Woeste
Zdjęcia
Joseph Conlan
Muzyka
Tom Rowe
Producent
Opis programu
Bradford May, specjalista od produkcji telewizyjnych, doświadczony reżyser i operator sięga ponownie po swój ulubiony gatunek, czyli thriller. Sięga z powodzeniem, gdyż kreacja Christophera Reeve'a (słynny Superman) uznawana jest za jedną z najlepszych w jego karierze. Ojciec Cusack jest młodym, postępowym duchownym katolickim, który naucza w średniej szkole w nowojorskiej, robotniczej dzielnicy. Pewnego dnia wysłuchuje spowiedzi mordercy. Ów przyznaje się do serii rytualnych, brutalnych morderstw młodych kobiet. Sprawca ma wyraźne zaburzenia osobowości, a okrutne traktowanie ofiar ma podtekst religijnego, latynoskiego kultu. Ksiądz staje przed fundamentalnym dylematem: dochować tajemnicy spowiedzi czy pomóc policji i uratować przyszłe ofiary. Duchowny zostaje osaczony, policja domaga się informacji, a rodziny poszkodowanych nie potrafią zrozumieć milczenia ojca Cusacka. Ksiądz postanawia poszukać sprawcy na własną rękę, wkraczając w przerażający świat zbrodni, zagłębiając się w psychopatyczny umysł i meandry ludzkiej osobowości. Grzechy śmiertelne to błyskotliwy, sprawnie zrealizowany thriller psychologiczny. Twórcom udało się zbudować wciągającą intrygę, fabułę pełną nieoczekiwanych zwrotów akcji zwieńczoną brawurowo rozegranym finałem. Wyrazista, pogłębiona psychologicznie postać ojca Cusacka daje okazję do rozważań natury ogólnej, stawiając pytania o sens zasad religijnych i granice ludzkiej odpowiedzialności. Podkreślano rolę scenariusza (żywe, barwne dialogi) oraz ścieżki dźwiękowej autorstwa Josepha Conlana, nominowanego do nagrody Emmy. Najlepszą rekomendacją wydają się liczne głosy krytyków i zwykłych widzów porównujących film Bradforda Maya do najlepszych dzieł mistrza gatunku, Alfreda Hitchcocka.