Grzechy śmiertelne

Mortal Sins, USA 1992

Seryjny morderca spowiada się księdzu z popełnionych zbrodni. Ten, nie chcą złamać tajemnicy spowiedzi, postanawia sam rozwiązać tę sprawę. Rozpoczyna samotną walkę z mordercą.

Reżyseria:Bradford May

Czas trwania:100 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Thriller

Grzechy śmiertelne w telewizji

  • Christopher Reeve

    jako Thomas Cusack

  • Roxann Dawson

    jako Maria Croce

  • Francis Guinan

    jako Daniel Simmons

  • Weston McMillan

    jako Paul Kaye

  • Phillip Richard Allen

    jako Williams

  • Lisa Vultaggio

    jako Nina Croce

  • Greg Martinelli

    Scenariusz

  • Bradford May

    Reżyseria

  • Andrew London

    Montaż

  • Peter F. Woeste

    Zdjęcia

  • Joseph Conlan

    Muzyka

  • Tom Rowe

    Producent

Opis programu

Bradford May, specjalista od produkcji telewizyjnych, doświadczony reżyser i operator sięga ponownie po swój ulubiony gatunek, czyli thriller. Sięga z powodzeniem, gdyż kreacja Christophera Reeve'a (słynny Superman) uznawana jest za jedną z najlepszych w jego karierze. Ojciec Cusack jest młodym, postępowym duchownym katolickim, który naucza w średniej szkole w nowojorskiej, robotniczej dzielnicy. Pewnego dnia wysłuchuje spowiedzi mordercy. Ów przyznaje się do serii rytualnych, brutalnych morderstw młodych kobiet. Sprawca ma wyraźne zaburzenia osobowości, a okrutne traktowanie ofiar ma podtekst religijnego, latynoskiego kultu. Ksiądz staje przed fundamentalnym dylematem: dochować tajemnicy spowiedzi czy pomóc policji i uratować przyszłe ofiary. Duchowny zostaje osaczony, policja domaga się informacji, a rodziny poszkodowanych nie potrafią zrozumieć milczenia ojca Cusacka. Ksiądz postanawia poszukać sprawcy na własną rękę, wkraczając w przerażający świat zbrodni, zagłębiając się w psychopatyczny umysł i meandry ludzkiej osobowości. Grzechy śmiertelne to błyskotliwy, sprawnie zrealizowany thriller psychologiczny. Twórcom udało się zbudować wciągającą intrygę, fabułę pełną nieoczekiwanych zwrotów akcji zwieńczoną brawurowo rozegranym finałem. Wyrazista, pogłębiona psychologicznie postać ojca Cusacka daje okazję do rozważań natury ogólnej, stawiając pytania o sens zasad religijnych i granice ludzkiej odpowiedzialności. Podkreślano rolę scenariusza (żywe, barwne dialogi) oraz ścieżki dźwiękowej autorstwa Josepha Conlana, nominowanego do nagrody Emmy. Najlepszą rekomendacją wydają się liczne głosy krytyków i zwykłych widzów porównujących film Bradforda Maya do najlepszych dzieł mistrza gatunku, Alfreda Hitchcocka.