Howard Schultz i Starbucks

Howard Schultz and Starbucks,

Marka Starbucks jest obecna w 55 krajach świata, w których znajduje się prawie 16,9 tys. kawiarni. Jednak gdyby nie pomysł Howarda Schultza, losy firmy mogłyby potoczyć się inaczej.

Czas trwania:60 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

Howard Schultz i Starbucks w telewizji

Opis programu

Marka Starbucks jest znana na całym świecie. Jednak gdyby nie pomysł Howarda Schultza losy firmy mogłyby potoczyć się całkiem inaczej... Obecnie sieć kawiarni Starbucks i nazwisko Howarda Schultza są synonimami sukcesu, choć droga do niego nie była ani oczywista, ani łatwa. Schultz pochodził z biednej rodziny, wychowywał się na Brooklynie, jednak nigdy nie pozwalał, by przeciwności losu ograniczały jego plany. Dzięki stypendium ukończył Northern Michigan University i tym samym stał się pierwszym absolwentem uczelni wyższej w rodzinie. W 1982 roku rozpoczął pracę w Seattle w firmie Starbucks, która zajmowała się w tym czasie sprzedażą ziaren kawy. Od razu zobaczył w firmie wielki potencjał i zaczął marzyć o stworzeniu sieci kawiarni na wzór włoskich espresso barów. W nowych kawiarniach miałyby być serwowane różne rodzaje wyśmienitej kawy. Jego pomysł nie spotkał się z aprobatą zarządu. Jednak to go nie zniechęciło. W 1985 roku stworzył swoją własną sieć kawiarni Il Giornale. Po dwóch latach właściciele Starbucksa postanowili wycofać się z branży i sprzedali firmę Schultzowi. Ten skwapliwe skorzystał z okazji, szybko zamienił nazwę swoich kawiarni na Starbucks, zainwestował w rozwój całej sieci i zaczął udzielać franczyzy. Dziś sieć Starbucks jest obecna w 55 krajach świata, w których znajduje się prawie 16,9 tys. kawiarni.