Łowca _ ostatnie starcie
Polska 1993
Na 10. urodziny Janik dostaje grę komputerową, niezwykle rzadko spotykaną na rynku. Chłopiec odkrywa, że jej akcja toczy się równocześnie na ekranie i w życiu.
Reżyseria:Jerzy Łukaszewicz
Czas trwania:90 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Film przygodowy
Mateusz Damięcki
jako Janik
Wojciech Malajkat
jako duży Jan
Joanna Trzepiecińska
jako Parvina
Jacek Wójcicki
jako Guido
Tomasz Sapryk
jako Thorn
Sławomir Orzechowski
jako Gaeth
Jerzy Łukaszewicz
Scenariusz
Ryszard Zatorski
Scenariusz
Jerzy Łukaszewicz
Reżyseria
Grażyna Jasińska-Wiśniarowska
Montaż
Zdzisław Najda
Zdjęcia
Jerzy Łukaszewicz
Zdjęcia
Opis programu
"Jest to przypowieść na nowe czasy, kiedy ojcowie rzucają się w biznes, a cierpią na tym dzieci. Najładniejsze w tym filmie jest to, jak chłopiec walczy o swojego ojca i jak go w końcu zdobywa. To dorosły mężczyzna "mądrzeje" i zmienia swój stosunek do dziecka" - tak określił przesłanie "Łowcy" Jerzy Łukaszewicz. Był to jego pierwszy film o tematyce współczesnej. Wcześniej Łukaszewicz pracował jako operator na planach filmów Tadeusza Konwickiego, Juliusza Machulskiego i Witolda Leszczyńskiego. Miał też w swym dorobku kilka filmów dla młodych widzów, m.in. "Przyjaciela Wesołego Diabła" i "Bliskie spotkania z Wesołym Diabłem". "Łowcę" reklamowano jako opowieść, która toczy się w rzeczywistości wirtualnej. Jest w tym sporo przesady. Wirtualny świat "Łowcy" różni się zasadniczo od tego z amerykańskich produkcji w rodzaju "Kosiarza umysłów" czy "W sieci". W filmie Łukaszewicza próżno szukać fantastycznych efektów i grafiki komputerowej. Polski reżyser, dysponując skromnym budżetem, musiał poprzestać na świecie realnym. Udało mu się jednak zręcznie przemieszać prawidła życia z logiką gry komputerowej. Mimo utyskiwań krytyki na schematyczność akcji i bohaterów, film zyskał uznanie młodej widowni. Głównym bohaterem "Łowcy" jest Janik - chłopiec zafascynowany grami komputerowymi. W przeddzień swoich 10. urodzin dostaje od ojca kolejną grę, niezwykle rzadko spotykaną na rynku. Radość z otrzymanego prezentu mąci Janikowi wyjazd rodzica w kolejną służbową delegację. Przed wyjazdem ojciec obiecuje chłopcu, że wróci wtedy, gdy Janik zakończy grę zwycięstwem. Chłopiec zaczyna grę. Zdumiony odkrywa, że toczy się ona równocześnie na ekranie komputera i w życiu.