Zwyciężczyni z Ohio
The Prize Winner of Defiance Ohio, USA 2005
Evelyn Ryan, żona Kelly'ego i matka dziesięciorga dzieci, odkrywa w sobie talent do tworzenia sloganów reklamowych. Tymczasem jej mąż nie radzi sobie z zaakceptowaniem sukcesów żony.
Reżyseria:Jane Anderson
Czas trwania:99 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Film biograficzny
Zwyciężczyni z Ohio w telewizji
Julianne Moore
jako Evelyn Ryan
Woody Harrelson
jako Kelly Ryan
Laura Dern
jako Dortha Schaefer
Trevor Morgan
jako Bruce Ryan w wieku 16 lat
Simon Reynolds
jako Ray
Monté Gagné
jako Lea Anne Ryan w wieku 17 lat
Jane Anderson
Scenariusz
John Frizzell
Muzyka
Jason Anderson
Efekty specjalne
Mark Berger
Dźwięk
Christopher Boyes
Dźwięk
Karen Brocco
Dźwięk
Opis programu
Zajęta wychowaniem licznego potomstwa matka znajduje swoją życiową pasję. Evelyn Ryan mieszka wraz z mężem Kellym oraz dziesięciorgiem dzieci w miejscowości Defiance w Ohio. Zajęta wychowanie dzieciaków i codziennym, niełatwym życiem kobieta odnajduje w sobie talent do tworzenia sloganów i dżingli reklamowych. Kolejne nagrody sprawiają satysfakcję nie tylko jej, ale również dzieciakom, które z całych sił wspierają matkę. Natomiast problem z sukcesami żony ma Kelly nieradzący sobie nie tylko z rolą głowy rodziny, ale i z alkoholem. Sytuacja w domu Ryanów jest coraz cięższa. Czy Evelyn wygra prestiżowy konkurs i ocali rodzinę? Film na podstawie książki Terry Ryan, która opisała niezwykłą historię swojej matki. Adaptacji dokonała amerykańska scenarzystka i reżyserka Jane Anderson (Cudowne lata, Mad Men, Olive Kitteridge). W roli Evelyn wystąpiła znakomita Julianne Moore, której partnerują m.in. Woody Harrelson i Laura Dern. Obraz Anderson przenosi nas do prowincjonalnej Ameryki lat 50. i 60. Poruszająca historia kobiety walczącej w nietypowy sposób o przetrwanie rodziny, jest także opowieścią o emancypacji, zyskiwaniu samoświadomości i miłości. Twórcy umiejętnie malują portret "kury domowej" nie tylko oddanej rodzinie, ale i szukającej niezależności w patriarchalnym świecie. Z jednej strony Anderson utrzymuje swój obraz w estetyce reklam z lat 50., z drugiej - kobiece spojrzenie (bohaterki, autorki książki oraz reżyserki) nadaje filmowi wyraźnie feministycznego charakteru. Za swoją kreację Moore była nominowana do nagród Satelity, a reżyserka Jane Anderson została wyróżniona przez stowarzyszenie krytyczek filmowych.