Dawne grzechy

Polska 2013

Dwaj przestępcy uprowadzają córkę bogatego przedsiębiorcy. Porywacze żądają wysokiego okupu. Sytuacja się komplikuje, gdy dziewczyna nakłania jednego z porywaczy, by pomógł jej w ucieczce.

Reżyseria:Krzysztof Lang

Czas trwania:67 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Teatr/Spektakl teatralny

Dawne grzechy w telewizji

Galeria

Dawne grzechy - Program
Dawne grzechy - Program
Dawne grzechy - Program
Dawne grzechy - Program
Dawne grzechy - Program
Dawne grzechy - Program
Dawne grzechy - Program
  • Dawne grzechy - Program
  • Dawne grzechy - Program
  • Dawne grzechy - Program
  • Dawne grzechy - Program
  • Dawne grzechy - Program
  • Dawne grzechy - Program
  • Dawne grzechy - Program
  • Kamila Baar

    jako Charlotte

  • Adam Woronowicz

    jako George

  • Tomasz Karolak

    jako Lennie

  • Jan Frycz

    jako komisarz Crichton

  • Anna Wunderlich

    Scenografia

  • Krzysztof Lang

    Reżyseria

  • Roger Mortimer-Smith

    Scenariusz

Opis programu

(GUILTY SECRET) Teatr, 65 min, Polska 2013 Autor: Roger Mortimer - Smith Reżyseria: Krzysztof Lang Scenografia: Anna Wunderlich Kostiumy: Dorota Kołodyńska Aktorzy: Tomasz Karolak (Lennie), Adam Woronowicz (George), Kamilla Baar (Charlotte), Jan Frycz (komisarz Crichton) Spektakl zrealizowany w 2013 roku w ramach obchodów 60 - lecia Teatru Telewizji. Specjalny wieczór z Kobrą, odwołujący się do najlepszych tradycji niegdyś bardzo popularnego telewizyjnego Teatru Sensacji. Czteroosobowa sztuka autorstwa angielskiego dramaturga Rogera Mortimera - Smitha jest pełna zaskakujących zwrotów akcji i trzyma w napięciu do ostatniej sceny, ale jednocześnie nie została pozbawiona komediowego tonu. Znakomity tekst, napisany zgodnie z kanonem gatunku, daje aktorom możliwość zbudowania interesujących kreacji, a widzowi zapewnia inteligentną rozrywkę. Zręcznie skonstruowana intryga do końca nie pozwala odgadnąć, jakie są prawdziwe intencje głównych bohaterów, kto naprawdę pociąga za sznurki i czy za uprowadzeniem córki milionera rzeczywiście stoi chęć zysku, a może to tylko pozorowana gra, sprytny kamuflaż do przeprowadzenia nieskończenie bardziej przebiegłego planu. Czy na pewno obaj główni protagoniści w tej sztuce grają w otwarte karty? Autor sztuki umiejętnie zbija widza z tropu, kluczy, zaskakuje śmiałymi rozwiązaniami dramaturgicznymi. Dwaj drobni londyńscy przestępcy, kuty na cztery nogi George i nieco ociężały umysłowo Lennie, postanawiają radykalnie zmienić swój marny los. Aby się szybko wzbogacić, postanawiają uprowadzić Charlotte, jedyną córkę bogatego przedsiębiorcy Chamberlaina, mając nadzieję na bardzo wysoki okup. Porywacze ukrywają dziewczynę na odludziu i składają zamożnemu tatusiowi propozycję nie do odrzucenia. Początkowo wydaje się, że wszystko idzie zgodnie z ich planem. Sytuacja się komplikuje, kiedy Charlotte nakłania Lenniego, by ten pomógł jej w ucieczce. Uwolnienie zakładniczki powoduje lawinę różnych nieprzewidzianych zdarzeń. Od tej pory nic już nie jest pewne i jasne, do samego końca nie wiadomo, kto jest kim i jakimi się kieruje intencjami. Sprawę prowadzi komisarz Crichton.