Festiwal pragnie rozwijać i wzbogacać filmowy język historycznego dokumentu i w swojej poetyce „archicollagu” film Pawłowskiego nie miał sobie równych. Pokonał m.in. laureatów festiwali Sundance i Hot Doc. W konkursie znalazło się w sumie trzydzieści produkcji dokumentalnych z całego świata, niezależnych oraz takich potentatów, jak Al Jazeera, BBC, PBS, France, Rai i kilku niemieckich stacji. Jury w uzasadnieniu napisało: Rzadko kiedy film potrafi tak zawładnąć wyobraźnią, a jednocześnie inspirować do działania w życiu realnym. Reżyser, idealnie balansując, stworzył z osobistej i intymnej spowiedzi harmonijną i uniwersalną historię. Dlatego nagroda za Najlepszą Reżyserię oraz Grand Prix trafia właśnie do autora „Touch of an Angel”. Nagroda główna ma bardzo oryginalną formę – małej torpedy powietrznej, która po rozłożeniu okazuje się wiecznym piórem z unikatowym kryształem Swarovskiego.
„Dotknięcie Anioła” powstało na bazie wspomnień Henryka Schoenkera, jedynego na świecie świadka istnienia, na samym początku wojny, Biura Emigracji Żydów do Palestyny w Oświęcimiu. Zespół filmu to najlepsi w swojej dziedzinie – muzykę komponował Michał Lorenc, zdjęcia realizował Jacek Januszyk, dźwięk Jacek Hamela i Tomasz Sikora, montował Cezary Grzesiuk, zaś niezwykłe „archicollage” tworzył Robert Manowski, rektor Wyższej Szkoły Artystycznej w Warszawie. Za kostiumy w scenach odpowiadała Agata Uchman, korekcję barw i technologię postprodukcji prowadził Łukasz Strent, a całym procesem produkcji kierowała producentka Małgorzata Walczak.
Film „Dotknięcie Anioła” („Touch of an Angel”) otrzymał w ubiegłym roku w Chorwacji nagrodę specjalną jury Festiwalu Filmowego w Vukovar. Reprezentował też Polskę podczas Festiwalu Tolerancji w Zagrzebiu na zaproszenie Branko Lustiga, producenta m.in.„ Listy Schindlera” i „Gladiatora”. Nagrody w Rijece pozwoliły przekroczyć filmowi magiczną trzydziestkę dla tego obrazu (31 nagród). Szczególny język artystyczny filmu zwraca uwagę środowisk filmowych w różnych częściach i kulturach świata – od Stanów Zjednoczonych (jedna trzecia nagród to amerykańskie trofea) po Afrykę.
„Dotknięcie Anioła” to polsko-niemiecka produkcja Telewizji Polskiej, Zoyda Art Production, Westdeutscher Rundfunk ze wsparciem Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej i Media Development współfinansowana przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.
