Wielka Brytania 2015

Streszczenie odcinka

Pomimo coraz bardziej zaawansowanych metod prognozowania pogody, modelowania w czasie rzeczywistym systemów pogodowych i oszałamiająco precyzyjnych radarów, burze, mgły, deszcz, błyskawice i huragany są nadal jedną z głównych przyczyn wypadków lotniczych. W miarę, jak latanie staje się codziennością dla kolejnych milionów ludzi na całym świecie, linie lotnicze i sami piloci zdają się czasem zapominać, jak wielkim żywiołem jest pogoda. Tanie linie lotnicze, które kładą nacisk na zysk i maksymalnie eksploatują zarówno same maszyny, jak i personel pokładowy, często ulegają pokusie przymykania oczu na zagrożenie - matka natura bezlitośnie wykorzystuje te chwile słabości. - Ptak wpada do silnika maszyny linii Thompson lot 757 podczas startu samolotu z lotniska w Manchesterze, w Wielkiej Brytanii. Kolizja powoduje całkowite wyłączenie prawego silnika, a samolot nabiera wysokości tylko na jednym pozostałym silniku. - Boeing 777 linii BA lot nr 038 lecący z Pekinu do Londynu rozbił się na lotnisku London-Heathrow; przyczyną był lód zbierający się w przewodzie paliwowym. - Lufthansa lot LH44 z Monachium: 1 marca 2008 roku potężne wyładowanie atmosferyczne trafia w skrzydło maszyny podczas lądowania w Hamburgu; w tym czasie w całej Europie Środkowej szalały niespotykane, niezwykle silne huragany. - Airbus A321 linii TAP podchodzi do lądowania podczas niezwykle silnego wiatru bocznego. O mały włos nie dochodzi do katastrofy; pilot wykorzystuje wszystkie swoje umiejętności, by posadzić maszynę bezpiecznie na ziemi. - Bhoja Air, Islamabad, 2012 rok: samolot trafiony przez piorun podczas podchodzenia do lądowania spada na ziemię i rozbija się - giną wszyscy na pokładzie. W 2010 roku na tym samym lotnisku doszło do innej tragedii - samolot rozbił się we mgle, zginęły 152 osoby. - Phuket, 16 września 2007 roku: Samolot tajlandzkich tanich linii lotniczych One-Two-Go rozbił się podczas lądowania w kurorcie na wyspie Phuket. Śmierć poniosło co najmniej 87 osób. - 10 kwietnia 2010 roku: Rządowy samolot RP Tupolew Tu-154M rozbił się podczas próby podchodzenia do lądowania w gęstej mgle pod Smoleńskiem. Zginęło wszystkich obecnych na pokładzie 96 osób, w tym prezydent RP Lech Kaczyński z małżonką. - Lot linii RusAir 9605: Podczas podchodzenia do lądowania na lotnisku Pietrozawodsk w dniu 20 czerwca 2011 roku, gęsta mgła uniemożliwiła pilotowi lokalizację pasa lądowania. Pilot, próbując posadzić maszynę, podjął próbę lądowania na lokalnej drodze, lecz samolot zderzył się z wysokim na 5 metrów świerkiem i rozbił - zginęło 47 spośród 52 osób na pokładzie.

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Serial/Serial dokumentalny

Lot wysokiego ryzyka w telewizji