Miłość na Madagaskarze

Polska 2000

Johnny Ritter jest samotnym i zgorzkniałym właścicielem podupadającego kina w Wiedniu. Pewnego dnia wydarza się coś, co wyrywa go z otępienia - Johnny wyrusza na szaleńczą eskapadę do Cannes.

Reżyseria:Waldemar Krzystek

Czas trwania:75 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Teatr/Spektakl teatralny

Miłość na Madagaskarze w telewizji

Twórcy

  • Waldemar Krzystek

    Reżyseria

  • Tomasz Dobrowolski

    Zdjęcia

  • Zbigniew Karnecki

    Muzyka

  • Barbara Komosińska

    Scenografia

  • Barbara Drozdowska

    Scenografia

Opis programu

Peter Turrini to urodzony w 1944 roku prozaik i dramaturg austriacki, który już od czasów debiutu (1971) zyskał dwuznaczną sławę skandalisty. Większość jego sztuk spotykał podobny los - entuzjastyczne recenzje i aplauz widowni, a z drugiej strony głosy oburzenia ze strony rozmaitych środowisk. Turrini znany jest również w Polsce. Jego dramaty pojawiają się co jakiś czas na naszych scenach (m. in. "Alpejskie zorze" w stołecznym Dramatycznym), w rocznikach "Dialogu" można znaleźć tłumaczenia najważniejszych utworów pisarza (debiutanckie "Polowanie na szczury", "Józef i Maria", wspomniane "Alpejskie zorze", "Dzieciobójstwo", "Bitwa pod Wiedniem"). Powstałą w 1998 roku "Miłość na Madagaskarze" Turrini nieco wielkodusznie zadedykował "pozbawionemu fantazji". Głównym bohaterem tego pesymistycznego dramatu jest Johnny Ritter, starzejący się właściciel podupadającego kina na peryferiach Wiednia. Samotny, zgorzkniały, pozbawiony wszelkich złudzeń stoi na krawędzi finansowego i egzystencjalnego bankructwa. Jedynymi jaśniejszymi chwilami w jego życiu są te, kiedy popija wino przed zdjęciem swego idola - Klausa Kinskiego. I jakby w nagrodę, od blondwłosego gwiazdora przychodzi impuls, wyrywający Rittera z otępienia. Złożony chorobą Kinski każe Johnny'emu za pożyczone pieniądze jechać do Cannes i spotkać się tam z południowoamerykańskimi mafiosami, którzy chcą "wyprać" trochę brudnych pieniędzy, inwestując je w nowy film z udziałem aktora. Sam zainteresowany leży w szpitalu i na gwałt potrzebuje środków na dalszą kurację. Ritter, choć całkowicie pozbawiony fantazji, ma odegrać rolę doświadczonego producenta, podpisać kontrakt i zainkasować gotówkę. Johnny wyrusza więc w szaleńczą z jego punktu widzenia eskapadę. Mimo początkowych trudności udaje mu się pomyślnie sfinalizować negocjacje z mafią. Spotyka też kobietę, z którą - po raz pierwszy od lat - może w miarę szczerze porozmawiać, niosąc w ten sposób ulgę swemu znękanemu wnętrzu. Nieoczekiwanie zaczyna w nim kiełkować pragnienie autentycznego uczucia.