"Nie owijając w bawełnę". National Geographic Channel i C&A przedstawiają świat ekologicznej mody [WIDEO+ZDJĘCIA]

Kamila Glińska
"Nie owijając w bawełnę"
"Nie owijając w bawełnę"
Z okazji europejskiej premiery filmu dokumentalnego "Nie owijając w bawełnę" Alexandra Cousteau, znana działaczka na rzecz ochrony zasobów wodnych i zrównoważonego rozwoju oraz Jeffrey Hogue, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju marki odzieżowej C&A podkreślili wspólnie jak ważna jest zmiana podejścia do produkcji bawełny.

"Około 50% wszystkich ubrań na świecie jest szytych z bawełny, ale jej tradycyjna uprawa może przynieść nieodwracalne szkody dla naszej planety" - powiedziała Cousteau podczas premiery dokumentu w Berlinie. "Bardzo cieszymy się, że mogliśmy współpracować przy filmie dokumentalnym, który pokazuje możliwości rozwoju ekologicznej uprawy bawełny. Chcielibyśmy, aby pozostałe marki i konsumenci uświadomili sobie, że bardziej zrównoważona uprawa bawełny zapewnia szereg korzyści nam wszystkim oraz naszej planecie" - dodał Hogue.

60-minutowy film dokumentalny, którego narratorką jest Cousteau zabiera widzów w podróż do Indii, Stanów Zjednoczonych i Niemiec, by podkreślić jak ważne jest wprowadzenie bardziej zrównoważonych metod produkcji. Uprawy bawełny zajmują zaledwie 2,4% ziemi uprawnej świata, ale stosuje się w nich odpowiednio 24% i 11% sprzedawanych na całym świecie środków owadobójczych i pestycydów. Organiczna bawełna jest źródłem znacznych korzyści dla gospodarki i środowiska, ale takie uprawy stanowią zaledwie 1% całej światowej produkcji rolnej.

Pracując nad dokumentem, Cousteau odwiedziła z kamerą pola bawełny w indyjskim stanie Madhya Pradesh, aby zobaczyć jak wygląda taka uprawa w praktyce i spotkać się z lokalnymi farmerami, których poziom życia znacznie poprawił się dzięki przejściu z tradycyjnych na ekologiczne metody produkcji. Ekipa rozmawiała także z pracownikami organizacji pozarządowych z Indii i innych krajów oraz przedstawicielami branży odzieżowej z Niemiec i Stanów Zjednoczonych. Cousteau przeprowadziła też wywiady z ekspertami ds. zrównoważonego rozwoju marki C&A, jednej z najbardziej przyszłościowo myślących firm odzieżowych, aby zrozumieć, dlaczego cały świat musi przestawić się na produkty organiczne i co sprawia, że w tym zakresie niezbędne są międzynarodowe działania. "Europejscy konsumenci, którzy kupują odzież, muszą zrozumieć, że ich wybory mogą wspierać zrównoważony rozwój w krajach uprawiających bawełnę" - dodał Hogue.

Kultura i rozrywka

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Deborah Armstrong, wiceprezes National Geographic Partners Europe dodała, że "National Geographic wierzy w moc nauki, badań i narracji, które mogą zmieniać świat. Sposób produkcji ubrań ma wpływ na nasze środowisko, o czym niewielu z nas pamięta. Dokument „Nie owijając w bawełnę” pokazuje tego konsekwencje oraz potencjalne rozwiązania w sposób, który z pewnością zainteresuje widzów na całym świecie".

Dokument będzie miał premierę w maju br. na wybranych rynkach tylko na antenie National Geographic Channel, w Polsce obejrzeć go będzie można 20 maja o godzinie 16:00. Więcej informacji na temat lokalnych godzin emisji znajduje się w programie telewizyjnym na stronie www.natgeotv.com/pl

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Ida Nowakowska ma nowy wygląd i... pracę! Jest teraz gwiazdą węgierskiej telewizji!

Ida Nowakowska ma nowy wygląd i... pracę! Jest teraz gwiazdą węgierskiej telewizji!

Marta Nawrocka też jest fanką tatuaży. Jak wypada na tle wytatuowanego męża?

Marta Nawrocka też jest fanką tatuaży. Jak wypada na tle wytatuowanego męża?

Wróć na telemagazyn.pl Telemagazyn