Niemowlaki na rolkach

Roller Babies, Francja 2009

Dokumentaliści przyglądają się pracy agencji reklamowej, która wyprodukowała dwuminutowy spot o niemowlakach na rolkach. Aby zrealizować pomysł na reklamę, jej autorzy stworzyli nowe metody pracy.

Czas trwania:60 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

Niemowlaki na rolkach w telewizji

Opis programu

Znakomita paryska agencja reklamowa BETC przygotowała dwie niezwykłe, obsypane nagrodami kampanie wody mineralnej evian. Reżyserował je znany artysta Michel Gondry. Ich niezwykłość polega nie tylko na perfekcyjnej animacji komputerowej w połączeniu z obrazami filmowymi. Bohaterami obu reklam są niemowlaki. W pierwszej kampanii można było zobaczyć niesamowity balet wodny w wykonaniu maluchów, w drugiej - popisy niespełna półrocznych bobasów na rolkach w nowojorskim Parku Centralnym, przy dźwiękach hip hopu. Jak twórcom tej reklamy udało się stworzyć tę fantastyczną iluzję? Autorzy dokumentu o niemowlakach na rolkach zaglądają do "kuchni" agencji reklamowej. Okazuje się, że produkcja dwuminutowego spotu odbywała się w kilkunastu studiach, kilku krajach Europy i w Australii, i wymagała starannego doboru małych bohaterów w licznych castingach z udziałem setek kandydatów. Reklamę wyreżyserował Michael Gracey, 33 - letni reżyser z Australii. Pracował dla kina. Asystował Lurhmanowi przy produkcji "Moulin Rouge". Kilka lat temu zainteresował się reklamą. Do spotu z maluchami podszedł całkiem serio. Jak mówi: "trzeba było przemyśleć każdy element: wielkość butelek, choreografię, rytm muzyki". Pomysł, by niemowlaki, które jeszcze nie umieją chodzić, tańczyły na rolkach, rzeczywiście jest fantastyczny. By go zrealizować, wytwórnia Partizan i reżyser opracowali całkiem nowe metody pracy. Ich wynik przeszedł najśmielsze oczekiwania. Wszystkie ruchy tańczących bobasów wydają się naturalne. Widać pracę kamery i tego malucha, który jest przecież taki niezdarny, a tymczasem na filmie wykonuje fantastyczne ruchy, robi szpagaty, klaszcze w dłonie i po prostu tańczy. Twórcy reklamy nie spodziewali się, że wzbudzi ona takie zainteresowanie. Ludzie oglądali ten filmik wiele razy, wysyłali go znajomym. W internecie reklama pobiła rekord świata: 45 milionów 166 tysięcy 109 wejść na stronę. W branży reklamowej to rzeczywiście coś niezwykłego.