Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów

After Truth: Disinformation And the Cost of Fake News, USA 2020

Dokument podejmujący temat wpływu dezinformacji, teorii spiskowych i tzw. fake newsów na współczesne oblicze dziennikarstwa i życie przeciętnego obywatela. Autorzy podają szereg przykładów z USA.

Reżyseria:Andrew Rossi

Czas trwania:91 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Film dokumentalny

Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów w telewizji

Galeria

Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film
Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film
Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film
Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film
Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film
Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film
Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film
  • Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film
  • Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film
  • Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film
  • Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film
  • Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film
  • Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film
  • Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów (2020) - Film

Twórcy

  • Brian Stelter

    Producent

  • Andrew Rossi

    Reżyseria

Opis programu

Film podejmuje temat wpływu dezinformacji, teorii spiskowych i fałszywych wiadomości na przeciętnego obywatela Stanów Zjednoczonych. Po raz pierwszy przedstawione zostają ofiary i propagatorzy sfabrykowanych historii oraz komentarze ekspertów i dziennikarzy, którzy, osadzając to zjawisko w szerszym kontekście, podkreślają rolę rzetelnego dziennikarstwa. Obawy dotyczące kampanii dezinformacyjnych i fabrykowanych newsów rozpowszechnianych przez globalne media zaczęły narastać po zwycięstwie Donalda Trumpa w wyborach prezydenckich w 2016 roku, ale dokument dowodzi, że pierwsze oznaki kryzysu pojawiły się długo przed rozpoczęciem kampanii wyborczej. Twórcy przedstawiają widzom takie wydarzenia, jak np. afera "Pizzagate" czy wojskowe manewry Jade Helm 15 w hrabstwie Bastrop w Teksasie.