Prawie jak matka
Que Horas Ela Volta?, Brazylia 2015
Val pracuje jako gosposia w domu bogatej rodziny w São Paulo. Ma córkę, którą zostawiła pod opieką krewnych w rodzinnym miasteczku. Pewnego dnia dziewczyna niespodziewanie postanawia odwiedzić matkę.
Reżyseria:Anna Muylaert
Czas trwania:107 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Komediodramat
Prawie jak matka w telewizji
Galeria
Regina Casé
jako Val
Michel Joelsas
jako Fabinho
Camila Márdila
jako Jéssica
Karine Teles
jako Bárbara
Lourenço Mutarelli
jako Carlos
Helena Albergaria
jako Edna
Guel Arraes
Producent
Claudia Büschel
Producent
Caio Gullane
Producent
Fabiano Gullane
Producent
Débora Ivanov
Producent
Gabriel Lacerda
Producent
Opis programu
Val (Regina Casé) pracuje jako gosposia w domu bogatej rodziny w São Paulo. Do jej zadań należą m.in. pranie, sprzątanie i gotowanie. Kobieta jest też powierniczką sekretów siedemnastoletniego syna swoich chlebodawców, Fabinho (Michel Joelsas). Val ma córkę Jessikę (Camila Márdila), jednak ich relacje nie są zbyt bliskie. Przed laty zostawiła ją pod opieką krewnych w rodzinnym miasteczku i od tamtej pory ani razu się nie spotkały. Pewnego dnia dziewczyna niespodziewanie postanawia odwiedzić matkę. Pewna siebie nastolatka ma zamiar studiować architekturę i odrzuca wszelkie tradycyjne wartości. Między matką a córką szybko narasta napięcie. Błyskotliwy komediodramat o skomplikowanych międzyludzkich relacjach z rewelacyjną rolą brazylijskiej aktorki Reginy Case (Ja, ty, oni, Rio, I Love You). Artystka, wspólnie z partnerującą jej Camilą Márdilą (O Outro Lado Do Paraiso), została uhonorowana nagrodą specjalną na festiwalu w Sundance. Obraz w niebanalny sposób mówi o podziałach klasowych, znaczeniu rodziny, przełamywaniu konwenansów i walce ze swoimi ograniczeniami. Zachwyca inteligentnym humorem oraz świetnie zarysowanymi postaciami. Jego autorką jest ceniona reżyserka i scenarzystka Anna Muylaert (Durval Discos, É Proibido Fumar). Za swój czwarty obraz twórczyni otrzymała szereg prestiżowych nagród, w tym m.in. Nagrodę Publiczności i Nagrodę Międzynarodowego Stowarzyszenia Kin Artystycznych na MFF w Berlinie. Film był brazylijskim kandydatem do Oscara 2016, ale ostatecznie nie trafił na krótką listę nominowanych.