Traktat o miłości

Polska 2016

Polka Joanna Lipska mieszka w Niemczech. Przyjechała tu z kilkuletnią córką. Rozpoczęła studia, wyszła za mąż. Nadchodzi czas, gdy kobieta i dziecko zostają pozbawione możliwości decydowania o sobie.

Reżyseria:Agata Puszcz

Czas trwania:50 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Teatr/Spektakl teatralny

Traktat o miłości w telewizji

Galeria

Traktat o miłości - Program
Traktat o miłości - Program
Traktat o miłości - Program
Traktat o miłości - Program
Traktat o miłości - Program
  • Traktat o miłości - Program
  • Traktat o miłości - Program
  • Traktat o miłości - Program
  • Traktat o miłości - Program
  • Traktat o miłości - Program

Obsada i Twórcy

  • Agnieszka Podsiadlik

    jako Joanna Lipska

  • Piotr Domalewski

    jako Jurgena Krenza

  • Dorota Landowska

    jako Helga Hertz

  • Andrzej Mastalerz

  • Michał Żurawski

  • Rema Kos

  • Witold Adamek

    Zdjęcia

  • Agata Puszcz

    Reżyseria

  • Marek Kochan

    Scenariusz

  • Arkadiusz Kośmider

    Scenografia

Opis programu

Joanna Lipska (Agnieszka Podsiadlik) jest młodą Polką mieszkającą w Niemczech. Przeniosła się tam ze swoją kilkuletnią córeczką Janeczką, mając nadzieję na lepsze życie. Po przyjeździe rozpoczyna studia, potem poznaje przystojnego i miłego Niemca Jurgena Krenza (Piotr Domalewski), za którego wychodzi za mąż. Jest szczęśliwa. Jednak z upływem czasu sprawysię komplikują: Jurgen traci pracę, zaczynają się kłótnie i w wyniku jednej z nich w życie Lipskiej wkracza Helga Hertz (Dorota Landowska), pracownica Liebesamtu (Urzędu miłości), instytucji zajmującej się opieką nad dziećmi i młodzieżą. Od tego momentu sprawy przybierają coraz bardziej dramatyczny obrót. Młoda kobieta i jej dziecko znajdują się w potrzasku. Czy uda im się wygrać z systemem? Czy znajomość mechanizmów jego działania coś zmienia? Czy jedynym sposobem na przeciwstawienie się systemowi jest opuszczenie go, tak jak to zrobił były pracownik Liebesamtu Thiel (Andrzej Mastalerz), bądź złamanie narzuconego przez ten system prawa? Spektakl wyreżyserowany przez Agatę Puszcz nie daje łatwych odpowiedzi, skłania za to do refleksji nad granicami społecznej kontroli i podmiotowości jednostki oraz kosztami pozornego bezpieczeństwa i efektami wypaczonej, zinstytucjonalizowanejtroski.

Powiązane artykuły