Zgrywus
Big Bully, USA 1996
David jest sławnym pisarzem. Dyrekcja szkoły, do której uczęszczał, prosi go o poprowadzenie zajęć. David przyjmuje propozycję, przekonany, że zmiana środowiska dobrze wpłynie na jego syna.
Reżyseria:Steve Miner
Czas trwania:90 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Komedia
Zgrywus w telewizji
Rick Moranis
jako David Leary
Julianne Phillips
jako Victoria
Blake Bashoff
jako Ben
Carol Kane
jako Faith Bigger
Tom Arnold
jako Rosco Bigger - Fang
Jeffrey Tambor
jako Art
Arlene L. Arnold
Drugi reżyser
Wayne Bennett
Drugi reżyser
Peter D. Marshall
Drugi reżyser
Liv M. Storvick
Drugi reżyser
Marshall Harvey
Montaż
David Newman
Muzyka
Opis programu
David Leary był zawsze bity, popychany, zawsze dokuczano mu w szkole. Tymczasem Roscoe Bigger, znany także każdemu uczniowi jako Kieł, zawsze bił, popychał i dokuczał innym. Jego ulubioną ofiarą był właśnie David. Teraz Leary jest uznanym pisarzem, a dyrekcja jego dawnej szkoły prosi go o poprowadzenie semestru zajęć. David przyjmuje propozycję, zwłaszcza, że uważa, że zmiana środowiska dobrze wpłynie na jego zbuntowanego syna Bena. Leary wraca do rodzinnego miasteczka i zostaje ciepło przyjęty jako Nasz Chłopak Któremu Się Powiodło. Odnawia stare przyjaźnie, i przekonuje się, że coś jeszcze zostało z jego pierwszego wielkiego uczucia do koleżanki z klasy, Victorii, obecnie nauczycielki wychowania seksualnego w tej samej szkole. Pewnego dnia Leary zostaje wezwany do gabinetu dyrektora. Jego syn znęcał się nad zdolnym i wrażliwym kolegą z klasy, Kirbym. Teraz w gabinecie spotykają się wszyscy czterej: Ben, Kirby, David i ojciec Kirby'ego. Kiedy po rozmowie i przeprosinach obaj ojcowie wychodzą z gabinetu, Leary orientuje się, że ten cichy pantoflarz, ojciec Kirby'ego, to jego największy prześladowca z lat szkolnych, Roscoe Bigger. Większość zdjęć do "Big Bully" kręcono w Vancouver, a klimat amerykańskiego miasteczka ze Środkowego Zachodu realizatorzy odnaleźli w niewielkim Ladysmith. Wiele pracy włożono w "postarzenie" ulicy, na której rozgrywa się spora część akcji, a następnie przywrócenie jej do pierwotnego stanu, czego wymagała niejako "podwójna" akcja - raz rozgrywająca się w latach siedemdziesiątych, a raz współcześnie.