Zrozumieć Jane

Understanding Jane, Wielka Brytania 2001

Dwaj londyńczycy postanawiają odpowiedzieć na ofertę randki w ciemno. Tuż przed zapłaceniem rachunku panie znikają z restauracji. Ich zachowanie niespodziewanie wzbudza zainteresowanie panów.

Reżyseria:Caleb Lindsay

Czas trwania:100 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Komedia

Zrozumieć Jane w telewizji

  • Kevin McKidd

    jako Elliot

  • Amelia Curtis

    jako Dallas

  • John Simm

    jako Oz

  • Louisa Millwood-Haigh

    jako Popeye

  • Simon Bateso

    jako Malcolm

  • Natasha Byrne

    jako Carol

  • Jim Mummery

    Scenariusz

  • Caleb Lindsay

    Reżyseria

  • Caleb Lindsay

    Montaż

  • Christian Koerner

    Zdjęcia

  • Daniel M. San

    Producent

Opis programu

? Understanding Jane? nie polega dosłownie na zrozumieniu dziewczyny o tym imieniu, choć film jest spojrzeniem na współczesne związki damsko-męskie? lub przynajmniej próby nawiązania takowych. W tej brytyjskiej komedii obyczajowej z 1998 roku w reżyserii Caleba Lindsaya dwaj młodzi londyńczycy poszukują partnerek w ogłoszeniach nadawanych przez dziewczyny, które też mają swoje oczekiwania. Czy jest to gra pomiędzy łowcami przygód łóżkowych, naciągaczkami? jeleni?, czy po prostu samotnymi młodymi ludźmi, którzy w inny sposób nie potrafią zbliżyć się do płci przeciwnej? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Elliot i Oz umawiają się w restauracji z Dallas i Popeye. Imiona brzmiące jak ikony kultury masowej, związana z nią tematyka rozmów i brak jednoznacznego przypisania imion do płci nie są zapewne przypadkowe. Gwoli wyjaśnienia: Elliot (? on?: Kevin McKidd) poznaje Dallas (? ją?: Amelię Curtis), a w rolę drugiej pary wcielili się John Simm (Oz) i Louisa Milwood-Haigh (Popeye). Na początek panie nabierają panów i znikają z lokalu, kiedy przychodzi pora płacenia rachunku. Obydwie twierdzą, że nie mają skrupułów w wyciskaniu z partnerów ile się da. Nawet kiedy dochodzi do drugiej (i trzeciej) randki? do czego dążą panowie? i kiedy przynajmniej między Eliotem a Dallas zaczyna naprawdę? iskrzyć?, ona nie przyznaje się do uczuć przed przyjaciółką i zasłania się bardziej dalekosiężnymi pomysłami na wykorzystanie partnera. Ale i druga para podtrzymuje mniej lub bardziej powierzchowny związek. Kameralny film niskobudżetowy, kręcony 16-milimetrową kamerą, może - paradoksalnie? zyskiwać oglądany na ekranie domowego telewizora.