Zrozumieć Jane
Understanding Jane, Wielka Brytania 2001
Dwaj londyńczycy postanawiają odpowiedzieć na ofertę randki w ciemno. Tuż przed zapłaceniem rachunku panie znikają z restauracji. Ich zachowanie niespodziewanie wzbudza zainteresowanie panów.
Reżyseria:Caleb Lindsay
Czas trwania:100 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Komedia
Zrozumieć Jane w telewizji
Kevin McKidd
jako Elliot
Amelia Curtis
jako Dallas
John Simm
jako Oz
Louisa Millwood-Haigh
jako Popeye
Simon Bateso
jako Malcolm
Natasha Byrne
jako Carol
Jim Mummery
Scenariusz
Caleb Lindsay
Reżyseria
Caleb Lindsay
Montaż
Christian Koerner
Zdjęcia
Daniel M. San
Producent
Opis programu
? Understanding Jane? nie polega dosłownie na zrozumieniu dziewczyny o tym imieniu, choć film jest spojrzeniem na współczesne związki damsko-męskie? lub przynajmniej próby nawiązania takowych. W tej brytyjskiej komedii obyczajowej z 1998 roku w reżyserii Caleba Lindsaya dwaj młodzi londyńczycy poszukują partnerek w ogłoszeniach nadawanych przez dziewczyny, które też mają swoje oczekiwania. Czy jest to gra pomiędzy łowcami przygód łóżkowych, naciągaczkami? jeleni?, czy po prostu samotnymi młodymi ludźmi, którzy w inny sposób nie potrafią zbliżyć się do płci przeciwnej? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Elliot i Oz umawiają się w restauracji z Dallas i Popeye. Imiona brzmiące jak ikony kultury masowej, związana z nią tematyka rozmów i brak jednoznacznego przypisania imion do płci nie są zapewne przypadkowe. Gwoli wyjaśnienia: Elliot (? on?: Kevin McKidd) poznaje Dallas (? ją?: Amelię Curtis), a w rolę drugiej pary wcielili się John Simm (Oz) i Louisa Milwood-Haigh (Popeye). Na początek panie nabierają panów i znikają z lokalu, kiedy przychodzi pora płacenia rachunku. Obydwie twierdzą, że nie mają skrupułów w wyciskaniu z partnerów ile się da. Nawet kiedy dochodzi do drugiej (i trzeciej) randki? do czego dążą panowie? i kiedy przynajmniej między Eliotem a Dallas zaczyna naprawdę? iskrzyć?, ona nie przyznaje się do uczuć przed przyjaciółką i zasłania się bardziej dalekosiężnymi pomysłami na wykorzystanie partnera. Ale i druga para podtrzymuje mniej lub bardziej powierzchowny związek. Kameralny film niskobudżetowy, kręcony 16-milimetrową kamerą, może - paradoksalnie? zyskiwać oglądany na ekranie domowego telewizora.