National Geographic ujawnił pierwszy spot reklamowy, który zostanie wyemitowany podczas niedzielnego finału amerykańskiej ligi NFL, zaraz po występie Lady Gagi w przerwie rozgrywek. Trwający 45 sekund materiał, zatytułowany "Bad Romance", zapowiada nową antologię telewizyjną "Geniusz: Einstein", której producentami wykonawczymi są Brian Grazer i Ron Howard. W rolach głównych występują Geoffrey Rush („Piraci z Karaibów”, „Jak zostać królem”) jako Albert Einstein, Emily Watson („Teoria wszystkiego”, „Złodziejka książek”) jako Elsa Einstein i Johnny Flynn („Sils Maria”, „Siła muzyki”) jako młody Einstein. Oficjalny zwiastun antologii miał premierę w ubiegłym miesiącu. Magazyn Rolling Stone napisał, że jest to jeden z "25 najbardziej oczekiwanych seriali telewizyjnych 2017 roku".
Premiera serii "Geniusz: Einstein" odbędzie się w Polsce oraz 171 krajach na całym świecie, w 45 wersjach językowych, w niedzielę 23 kwietnia, premiera w USA zaplanowana jest na wtorek 25 kwietnia.
Produkcja przedstawia historię Alberta Einsteina, niepokornego pracownika urzędu patentowego, który na początku swojej kariery bez większych sukcesów ubiegał się o stanowisko na uniwersytecie, a wiele lat później został jednym z największych naukowców XX wieku. Tłem opowieści jest jego burzliwe, pełne niuansów życie osobiste.
Zdjęcia do spotu reklamowego z Geoffrey’em Rushem w roli Einsteina zostały nakręcone w ubiegłym tygodniu w Pradze przez nowojorski oddział agencji McCann na zlecenie National Geographic. W pierwszej scenie widzimy Einsteina w jego gabinecie. Przyszły noblista, którego ulubionymi kompozytorami byli Bach i Mozart, bierze do ręki skrzypce.
W kolejnych ujęciach Einstein gra piękną, utrzymaną w szybkim tempie sonatę. W połowie reklamy widzowie rozpoznają głośny przebój Lady Gagi „Bad Romance”, zaaranżowany w nowatorski sposób. Piosenka „Bad Romance” jest subtelnym nawiązaniem do licznych romansów Einsteina, o których niewiele wiadomo. Einstein powiedział kiedyś - Zbudowanie harmonijnego związku z kobietą to zadanie, któremu dwukrotnie w dość haniebny sposób nie podołałem.
Einstein gra melodię z pasją i werwą, tak, jak większość z nas by sobie to wyobrażała. Ta scena jest także metaforą jego burzliwego życia prywatnego. Kiedy struny skrzypiec tworzą harmonijny dźwięk, widzimy na ekranie szybko zmieniające się ujęcia przedstawiające odręczne notatki, a na nich równania, które symbolizują bezkompromisowe podejście Einsteina do nauki. Naukowiec nagle przerywa grę i pokazuje język - jest to gest, który uczynił z niego ikonę kultury masowej.
- Bardzo cieszymy się, że nasz pierwszy serial fabularny – „Geniusz: Einstein” z Geoffrey’em Rushem i Emily Watson w rolach głównych - będzie reklamowany w przerwie największego, amerykańskiego wydarzenia sportowego - powiedziała Courtney Monroe, prezes National Geographic Global Networks. - To prosty, ale jednocześnie przykuwający uwagę spot reklamowy, który nawiązuje do zapowiedzianego występu Lady Gagi w połowie futbolowych rozgrywek i podkreśla jednocześnie wyjątkowy charakter serialu o Einsteinie. Mamy nadzieję, że pomimo wielkich emocji wieczoru, nasza reklama zdoła zaintrygować widzów i utwierdzi ich w przekonaniu, że National Geographic jest marką, która firmuje programy najwyższej jakości - dodała.
Spot został nakręcony przez nowojorski oddział agencji McCann, a jego reżyserem jest Ivan Zachariáš. - Chcieliśmy nakręcić piękną reklamę, która wiernie oddałaby charakter Alberta Einsteina - powiedział Eric Silver, szef działu kreatywnego agencji McCann w Ameryce Północnej. Wiedzieliśmy, że Einstein często grał na skrzypcach, co pozwalało mu pozbierać myśli. Szczęśliwym zbiegiem okoliczności nasz spot zostanie pokazany zaraz po występie Lady Gagi w połowie finałowego meczu. Taki czas emisji umożliwił nam pokazanie słynnego fizyka w niekonwencjonalny i zapadający w pamięć sposób - dodał Eric Silver.
Pierwsza część telewizyjnej antologii „Geniusz: Einstein” jest adaptacją głośnej biografii „Einstein. Jego życie, jego wszechświat”. Ze strony spółki Imagine obowiązki producentów wykonawczych pełnią Brian Grazer, Ron Howard, Francie Calfo oraz Anna Culp jako koproducent. Gigi Pritzker i Rachel Shane są producentami wykonawczymi, a Melissa Rucker koproducentem ze strony OddLot Entertainment. Sam Sokolow i Jeff Cooney są producentami wykonawczymi spółki producenckiej EUE/Sokolow. Obowiązki producenta współwykonawczego pełni pisarz Noah Pink, który jest autorem telewizyjnej adaptacji. Carolyn Bernstein, wiceprezes i dyrektor ds. opracowania i produkcji programów fabularnych National Geographic będzie producentem wykonawczym ze strony National Geographic.
