Pomocnik
L'équipier, Francja 2004
Camille chce sprzedać rodzinny dom. Porządkując rzeczy, znajduje książkę Antoine'a Cassentiego. Czytając kolejne strony, Camille poznaje historię uczucia, które połączyło pisarza i jej matkę.
Reżyseria:Philippe Lioret
Czas trwania:100 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Dramat obyczajowy
Pomocnik w telewizji
Galeria
Sandrine Bonnaire
jako Mabé Le Guen
Anne Consigny
jako Camille
Nicolas Bridet
jako Jean-Mi
Philippe Torreton
jako Yvon Le Guen
Grégori Derangère
jako Antoine Cassendi
Emilie Dequenne
jako Brigitte
Christophe Rossignon
Producent
Philip Boëffard
Producent
Emmanuel Courcol
Scenariusz
Philippe Lioret
Scenariusz
Christian Sinniger
Scenariusz
Claude Faraldo
Scenariusz
Opis programu
Philippe Lioret to interesujący reżyser i scenarzysta, którego filmy nie są może bardzo dobrze znane w Polsce, lecz nad Sekwaną twórca już dawno zwrócił na siebie uwagę. Nagradzane Nie martw się o mnie czy Witamy są tego dobitnym przykładem. Camille wraca na rodzinną wyspę w Bretanii. Lata temu mieszkała tu z rodzicami, którzy już nie żyją. Camille, będąc teraz paryżanką, zamierza sprzedać rodzinny dom na wyspie. Podczas porządków znajduje książkę nieznanego jej autora. Zaintrygowana zaczyna czytać. Okazuje się, że mężczyzna znał rodzinę Camille. Cofamy się do lat 60. i momentu, kiedy nieznajomy Antoine Cassendi przybywa na wyspę jako nowy latarnik. Na początku jest nieprzychylnie przyjmowany przez mieszkańców. Tutaj nie lubi się obcych i nie ufa im. Dopiero znajomość z małżeństwem Le Guen zmienia sytuację. Mabe i jej mąż Yvon przekonują się, że Cassendi to dobry człowiek, wart przyjaźni. Kontakty między całą trójką zacieśniają się. Antoine zaczyna coraz bardziej intrygować Mabe i najbliższe zdarzenia nie będą łatwe dla wszystkich. Niedługo potem Mabe odkrywa, że jest w ciąży. Córeczkę postanawia nazwać Camille. Intrygujący, starannie zrealizowany melodramat. Charakterystyczne dla francuskiego kina pogłębienie psychologiczne postaci, aktorstwo i formalna staranność to największe atuty obrazu Lioreta. Zdjęcia kręcono w naturalnych plenerach, osiągając efekt naturalności, tworząc specyficzną atmosferę filmu. Wspaniałe kreacje stworzyli Philippe Torreton i Sandrine Bonnaire, zwraca też uwagę jakość aktorstwa drugiego planu. Operatorem był Patrick Blossier (Moje noce są piękniejsze niż wasze dni, Pokojówka z Titanica), a muzykę skomponował Nicola Piovani.