Ricky
Francja/Włochy 2009
Miasto na północy Francji. Katie samotnie wychowuje 7-letnią córkę. Owocem romansu kobiety z hiszpańskim imigrantem jest chłopiec, któremu wyrastają skrzydła.
Reżyseria:François Ozon
Czas trwania:95 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Komediodramat
Ricky w telewizji
Twórcy
François Ozon
Scenariusz
François Ozon
Reżyseria
Opis programu
Katie (Alexandra Lamy) pracuje w fabryce chemicznej w przemysłowym mieście na północy Francji. Mieszka na podmiejskim blokowisku i samotnie wychowuje siedmioletnią córkę Lisę (Meluzyna Mayance). Dziewczynka jest bardzo rezolutna i przesadnie odpowiedzialna na swój wiek. Pewnego dnia Katie poznaje w fabryce Paco (Sergi Lopez), imigranta z Hiszpanii. Zaczynają się spotykać. Owocem namiętnego romansu jest ciąża. Rodzi się chłopiec, któremu Lisa wymyśla imię Ricky. Niemowlak ciągle płacze. Katie zauważa na plecach syna sińce. Podejrzewa, że Paco bije chłopca. Mężczyzna wykorzystuje oskarżenie i wyprowadza się. Mimo tego sine ślady wciąż się powiększają. W końcu okazuje się, że plecach Ricky'ego wyrastają skrzydła. François Ozon ("Basen", "5x2", "Czas, który pozostał") to jeden z najciekawszych francuskich reżyserów, mogący poszczycić się własnym, rozpoznawalnym stylem. W swoich filmach, do których sam pisze scenariusze, szuka odpowiedzi na pytanie, jaka jest prawdziwa natura człowieka. Pokazując skomplikowaną ludzką psychikę, odrzuca przyjęte normy społeczne i ma skłonność do przekraczania tabu. Łączy wizualny minimalizm z upodobaniem do czarnej groteski. Pierwszy pełnometrażowy film Ozona "Sitcom" brał udział w Międzynarodowym Tygodniu Krytyki w Cannes w 1998 roku. Na festiwalu w Berlinie obsada aktorska filmu "8 kobiet" otrzymała specjalnego Srebrnego Niedźwiedzia za wkład artystyczny, a film nagrodzili obecni tam dziennikarze. W 2007 roku "Angel" zamykał Berlinale, będąc nominowanym do nagrody Złotego Niedźwiedzia. Scenariusz do "Ricky'ego" Ozon oparł na noweli "Moth" ze zbioru opowiadań brytyjskiej autorki Rose Tremain. Zdaniem reżysera film opowiada o tym, jakie zamieszanie wprowadza pojawienie się dziecka. Pokazuje rodzinę jako miejsce, w którym dzieje się coś pozytywnego, konstruktywnego, ale też jako pułapkę, z której pragnie się uciec. W miarę rozwoju wydarzeń widz staje się świadkiem złożonej ewolucji macierzyńskich impulsów głównej bohaterki.