Wal-Mart: Wysoki koszt niskich cen
Wal - Mart: The High Cost of Low Price, USA 2005
Wal-Mart to jedna z największych sieci supermarketów w Stanach Zjednoczonych. Klientów kuszą niskie ceny i promocje. Niska cena produktu to wypadkowa wielu, niekoniecznie pozytywnych okoliczności.
Czas trwania:100 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Film dokumentalny
Wal-Mart: Wysoki koszt niskich cen w telewizji
Opis programu
Wal-Mart to jedna z największych sieci supermarketów w Stanach Zjednoczonych. Można w nich kupić niemal wszystko. Klientów kuszą niskie ceny i liczne promocje. Ale to tylko jedna strona medalu. Jest jeszcze ta ciemniejsza. Odsłania ją film Roberta Greenwalda, reżysera znanego z demaskatorskich dokumentów o wojnie w Iraku (; Uncovered: The Whole Truth About the Iraq War; ), czy prasowym potentacie Rupercie Murdochu (; Outfoxed: Rupert Murdoch; s War on Journalism; ).; Wysoki koszt niskich cen; jest swego rodzaju sequelem dokumentu; Store Wars: When Wal-Mart Comes to Town; Michy X. Peleda (; Chiny w kolorze blue; ). Niska cena produktu to jak wiadomo wypadkowa wielu - niekoniecznie pozytywnych - okoliczności. I dla klientów, i dla kiepsko opłacanych pracowników sieci. Towary, które Wal-Mart importuje do swoich supermarketów, są często produkowane w Chinach czy Bangladeszu, gdzie tzw. siła robocza jest wyjątkowo tania. Ale i w samej Ameryce są tysiące ludzi, którzy czują się wykorzystani przez sieć. Czy mają szansę w starciu z korporacyjnym goliatem? Czy małe rodzinne firmy muszą przegrać pojedynek z sieciowym gigantem? Przed kamerą Greenwalda pojawiają się bohaterowie z obu stron barykady. Reportażowy tok narracji przerywają autentyczne reklamy Wal-Martu pełne optymistycznych haseł. Szef firmy Lee Scott wydaje się w nie szczerze wierzyć i jest przekonujący niczym kandydat na prezydenta podczas kampanii wyborczej. (opis: Against Gravity).