Letni deszcz
El Camino De Los Ingleses / Summer Rain, Wielka Brytania/Hiszpania/USA 2006
Malaga, lata 70. Miguelito przechodzi operację. W szpitalu poznaje człowieka, który budzi w nim zapał do poezji. Niestety, rzeczywistość szybko pozbawia go marzeń.
Reżyseria:Antonio Banderas
Czas trwania:115 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Dramat obyczajowy
Letni deszcz w telewizji
Alberto Amarilla
jako Miguelito
María Ruiz
jako Luli
Félix Gómez
jako Paco Frontón
Raúl Arévalo
jako Babirusa
Mario Casas
jako Moratalla
Antonio Garrido
jako Cardona
Antonio Soler
Scenariusz
Antonio Banderas
Reżyseria
Mercedes Alted
Montaż
Xavi Gimenez
Zdjęcia
Antonio Meliveo
Muzyka
José Villalobos
Muzyka
Opis programu
"El camino de los ingleses" - to tytuł hiszpańsko - brytyjskiego filmu z 2006 roku w reżyserii Antonio Banderasa. Po polsku oznacza to "Angielska droga", choć film znany jest raczej pod angielskim tytułem "Summer rain" czyli "Letni deszcz". Fabuła opisuje bowiem letnia porę w końcówce lat siedemdziesiątych w Maladze - mieście rodzinnym Banderasa. Jest to poetycki obraz na podstawie scenariusza i powieści Antonio Solera: historia o dorastania grupy chłopców, przyjaciół, którzy właśnie tego lata maja stracić niewinność i złudzenia. Główny bohater Miguelito, w szpitalu, gdzie przechodzi operację, styka się z człowiekiem, który rozwija w nim zapał do poezji. Tymczasem prosta i nader prozaiczna praca, a nawet pierwsza miłość do Luli, której od biedy można przypisać cechy tańczącej muzy, rozbijają marzycielstwo Miguelita o rafy rzeczywistości. Zresztą i jego młodzieńcze tęsknoty nie tylko duchowej natury sprawiają, że chętnie korzysta z inicjacji seksualnej w ramionach doświadczonej kobiety, co z kolei daje pretekst dojrzałemu sponsorowi do zainteresowania się Lulą. Rówieśnicy Miguelita też mają tego lata swoje pierwsze, mniej lub bardziej nieudolne przygody miłosne i komplikacje z nimi związane, a całość komentuje narrator zwany Gardłem. Niektórzy twierdzą, że robi to zbyt natrętnie. I choć nie jest to debiut reżyserski Antonio Banderasa, oceny jego działalności na tym polu są sprzeczne. Entuzjaści zaś postrzegają film jako poetycki, nostalgiczny melodramat o paradoksach dorastania i pierwszym zetknięciu z prozą życia.