Nashville
USA 1975
Pięć dni z życia 25 postaci tworzy panoramę współczesnego społeczeństwa amerykańskiego. Elementy satyry społeczno-politycznej przeplatają się z wątkami tragikomicznymi, całość jest przepojona muzyką.
Reżyseria:Robert Altman
Czas trwania:160 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Film muzyczny
Nashville w telewizji
Galeria
David Arkin
jako Norman
Barbara Baxley
jako Pearl
Ned Beatty
jako Delbert Reese
Keith Carradine
jako Tom Frank
Ronee Blakley
jako Barbara Jean
Timothy Brown
jako Tommy Brown
Robert M. Anderson
Scenografia
Paul Lohmann
Zdjęcia
Dennis M. Hill
Montaż
Sidney Levin
Montaż
Randy Kelley
Dźwięk
Chris McLaughlin
Dźwięk
Opis programu
W stanie Tennessee odbywają się prawybory prezydenckie. Do stolicy muzyki country, Nashville, przyjeżdżają m.in. popularna śpiewaczka Barbara Jean (Ronee Blakley), jej rywalka Connie White (Karen Black), starzejący się gwiazdor muzyki country Heaven Hamilton (Henry Gibson), dziennikarka Opal (Geraldine Chaplin) oraz działacz polityczny John Triplette (Michael Murphy). Wszyscy spotykają się na wielkim koncercie, na którym niespodziewanie dochodzi do strzelaniny. Wybitny film połączenie satyry, komediodramatu i musicalu - w reżyserii siedmiokrotnie nominowanego do Oscara Roberta Altmana (Gracz, Gosford Park). Wielowątkowy obraz jest pełnym prawdy, przenikliwym spojrzeniem na amerykańskie społeczeństwo. Obnaża grę pozorów, umiłowanie blichtru, hipokryzję i bezmyślny kult idoli. Akcja rozgrywa się podczas pięciu dni z udziałem aż dwudziestu czterech pierwszoplanowych postaci. Na ekranie pojawią się, m.in.: Keith Carradine (Pojedynek, serial HBO Deadwood), Geraldine Chaplin (Nakarmić kruki, Porozmawiaj z nią), Karen Black (Pięć łatwych utworów, Wielki Gatsby), Henry Gibson (Blues Brothers, Magnolia), nominowane za swoje role do Oscara Ronee Blakley (Kierowca, Koszmar z ulicy Wiązów) i Lily Tomlin (Ostatnia audycja, Babka). Produkcja wywołała ogromną dyskusję społeczną. Zachwyciła też krytyków. Piosenka "I'm Easy" w wykonaniu Keitha Carradine została wyróżniona Oscarem. Amerykańska Akademia nominowała obraz także w kategoriach "najlepszy film" i "najlepsza reżyseria".