Reklamy w serwisie Netflix nie muszą być złą wiadomością dla subskrybentów. Na czym będzie polegać nowy pakiet?
Netflix to gigant pośród serwisów streamingowych. Niedawno jednak serwis pierwszy raz od lat zanotował spory spadek liczby klientów. O szczegółach kwartalnego raportu serwisu pisaliśmy już w naszym wcześniejszym tekście.
Problemy z utrzymaniem dotychczasowej pozycji wiążą się m.in. z rosnącą konkurencją w postaci kolejnych platform streamingowych, problemem ze współdzieleniem kont przez użytkowników z różnych gospodarstw domowych, a także z wysoką ceną miesięcznej subskrypcji. To właśnie odpowiedzią na ten ostatni problem ma być wprowadzenie reklam w serwisie. Jak pisaliśmy niedawno, "New York Times" ujawnił informacje zawarte w wewnętrznej notatce zarządu Netfliksa do pracowników, według których reklamy mogą zostać wprowadzone w serwisie jeszcze w ostatnim kwartale 2022 r. Plan wprowadzenia reklam miał być rozpisany na minimum rok, jednak niesprzyjające dla firmy okoliczności mogły przyspieszyć tę decyzję.
Jeden z prezesów Netfliksa, Reed Hastings, długo sprzeciwiał się możliwości wprowadzenia reklam do serwisu, jednak według informacji "New York Timesa" jego zdanie uległo zmianie:
Wszystkie firmy streamingowe, pomijając Apple, wprowadzają lub zapowiedziały wprowadzenie pakietu z reklamami. Mają dobry powód, ludzie chcą mniej kosztownych opcji
Obecnie najniższa cena miesięcznego abonamentu za Netflix wynosi 29zł (w cenie jest jakość obrazu SD i 1 ekran). Pakiet Standard kosztuje 43 zł/miesiąc (jakość FullHD i 2 ekrany), a Premium - 60 zł/miesiąc (jakość 4K/HDR i 4 ekrany).
Dla porównania, cena standardowego pakietu HBO Max wynosi 29,99zł/miesiąc i 5 ekranów. Ile dokładnie będzie kosztować nowy pakiet i w jakiej formule puszczane będą reklamy (jedynie przed filmem czy także w trakcie?) - na te informacje jeszcze czekamy. Rzeczniczka prasowa Netfliksa jeszcze nie potwierdziła planów firmy i nie skomentowała sprawy.
Sprawdź program tv na stronie Telemagazyn.pl
