Netflix wciąż traci widzów
Ostatnie miesiące nie były najlepsze dla Netflixa. Platforma już od jakiegoś czasu mierzy się z utratą subskrybentów. Zgodnie z prognozami, w okresie od kwietnia do czerwca przewidywano utratę dwóch milionów klientów. Ostatecznie wyniki były nieco lepsze - z Netflixa zrezygnowało milion subskrybentów - wynika z raportu o drugim kwartale.
Powodem lepszych wyników, niż się spodziewano był nowy sezon "Stranger Things", którego premiera miała miejsce w maju 2022 roku. To właśnie czwarty sezon hitowego serialu powstrzymał wielu widzów przed opuszczeniem platformy. Mimo słabej passy Netflixa, serial okazał się niewątpliwie ogromnym sukcesem, co więcej czwarta seria pobiła wszelkie rekordy popularności spośród anglojęzycznych produkcji dostępnych na platformie.
Co dalej z Netflixem?
Mimo słabych wyników oglądalności i znacznej utraty klientów, Netflix nie zamierza spocząć na laurach. Co więcej, platforma w kolejnym kwartale przewiduje wzrost liczby subskrybentów o milion. W jaki sposób chce odzyskać i zatrzymać widzów?
Przede wszystkim zmianie ma ulec sposób współdzielenia konta. Już teraz testowane są nowe funkcje, które pozwoliłyby dodać kolejnego użytkownika za niespełna 3 dolary miesięcznie. Drugim sposobem na zachęcenie widzów do skorzystania z platformy ma być uruchomienie reklam w zamian za tańszy pakiet. To rozwiązanie ma być wdrożone w 2023 roku.
Sprawdź program tv na stronie Telemagazyn.pl
