Rola życia

Le rôle de sa vie, Francja 2004

Claire Rocher to nieśmiała i skromna dziennikarka kobiecego magazynu. Jej życie zmienia się, kiedy poznaje Elisabeth Becker, gwiazdę filmową, z którą czasopismo zamierza zrobić wywiad.

Reżyseria:François Favrat

Czas trwania:115 min

Kategoria wiekowa:

Gatunek:Film/Komediodramat

Rola życia w telewizji

  • Agnes Jaoui

    jako Elisabeth Becker

  • Karin Viard

    jako Claire Rocher

  • Jonathan Zaccai

    jako Mathias Curval

  • Marcial Di Fonzo Bo

    jako Luis

  • Claude Crétient

    jako Laurent Bompard

  • Annie Mercier

    jako Nicole Becker

  • Jérôme Beaujour

    Scenariusz

  • Roger Bohbot

    Scenariusz

  • François Favrat

    Reżyseria

  • Luc Barnier

    Montaż

  • Vincent Lévy

    Montaż

  • Pascal Marti

    Zdjęcia

Opis programu

Claire Rocher (Karin Viard) to nieśmiała i skromna dziennikarka poczytnego kobiecego magazynu. Jej życie zmienia się, kiedy poznaje Elisabeth Becker (Agnes Jaoui), gwiazdę filmową, z którą czasopismo Claire zamierza zrobić wywiad. Obie kobiety dzieli niemal wszystko: temperament, wyznawane wartości, podejście do mężczyzn, standard życia, a przede wszystkim sposób traktowania ludzi. Mimo różnic Claire i Elisabeth zaprzyjaźniają się, a wkrótce później zaczynają wspólnie pracować. Dla Claire, która staje się osobistą asystentką swojej przyjaciółki, będzie to raczej lekcja życia niż pasjonująca przygoda, zwłaszcza kiedy między dwiema kobietami stanie mężczyzna, ogrodnik Mathias (Jonathan Zaccai). Debiutancki, nagrodzony w Montrealu za scenariusz obraz Françoisa Favrata to film lekki i poważny jednocześnie. Komediowa fabuła porusza problem władzy, relacji między osobą dominującą a zdominowaną, ale też pogoni za uznaniem, akceptacją i wreszcie miłością. Favrat na przykładzie swoich bohaterek pokazuje też jak złudna jest wizja rzeczywistości kreowana przez media i jak bolesna może być jej konfrontacja z rzeczywistością. Temat swojego filmu reżyser, który pierwsze kroki w przemyśle filmowym stawiał jako asystent Romaina Goupila, Oliviera Assayasa i Christophe'a Blanca, zaczerpnął zresztą z własnych, zawodowych doświadczeń. Chciał pokazać blaski i cienie popularności oraz konsekwencje sławy, którymi często są samotność i wyobcowanie ze świata. "Stąd pomysł, by skonfrontować dwie kobiety o zdecydowanie różnych charakterach" - wyjaśniał reżyser podczas wywiadów. "One być może jeszcze tego nie wiedzą, ale obie przechodzą kryzys, obie mają chęć się zmienić. Bywa przecież często tak, że jakieś spotkanie, pozornie bez znaczenia, przyspiesza zapoczątkowane wcześniej przemiany".