Zgrywus
Big Bully, USA 1996
David jest sławnym pisarzem. Dyrekcja jego dawnej szkoły prosi go o poprowadzenie zajęć. David przyjmuje propozycję, gdyż uważa, że zmiana środowiska dobrze wpłynie na jego syna.
Reżyseria:Steve Miner
Czas trwania:120 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Komedia
Rick Moranis
jako David Leary
Tom Arnold
jako Rosco "Fang" Bigger
Julianne Phillips
jako Victoria
Carole Kane
jako Faith
Jeffrey Tambor
jako Art
Blake Bashoff
jako Ben
Mark Steven Johnson
Scenariusz
Steve Miner
Reżyseria
Marshall Harvey
Montaż
Daryn Okada
Zdjęcia
David Newman
Muzyka
Gary Foster
Producent
Opis programu
David Leary był zawsze bity, popychany, zawsze dokuczano mu w szkole. Tymczasem Roscoe Bigger, znany także każdemu uczniowi jako Kieł, zawsze bił, popychał i dokuczał innym. Jego ulubioną ofiarą był właśnie David. Teraz Leary jest uznanym pisarzem, a dyrekcja jego dawnej szkoły prosi go o poprowadzenie semestru zajęć. David przyjmuje propozycję, zwłaszcza, że uważa, że zmiana środowiska dobrze wpłynie na jego zbuntowanego syna Bena. Leary wraca do rodzinnego miasteczka i zostaje ciepło przyjęty jako Nasz Chłopak Któremu Się Powiodło. Odnawia stare przyjaźnie, i przekonuje się, że coś jeszcze zostało z jego pierwszego wielkiego uczucia do koleżanki z klasy, Victorii, obecnie nauczycielki wychowania seksualnego w tej samej szkole. Pewnego dnia Leary zostaje wezwany do gabinetu dyrektora. Jego syn znęcał się nad zdolnym i wrażliwym kolegą z klasy, Kirbym. Teraz w gabinecie spotykają się wszyscy czterej: Ben, Kirby, David i ojciec Kirby'ego. Kiedy po rozmowie i przeprosinach obaj ojcowie wychodzą z gabinetu, Leary orientuje się, że ten cichy pantoflarz, ojciec Kirby'ego, to jego największy prześladowca z lat szkolnych, Roscoe Bigger. Większość zdjęć do "Big Bully" kręcono w Vancouver, a klimat amerykańskiego miasteczka ze Środkowego Zachodu realizatorzy odnaleźli w niewielkim Ladysmith. Wiele pracy włożono w "postarzenie" ulicy, na której rozgrywa się spora część akcji, a następnie przywrócenie jej do pierwotnego stanu, czego wymagała niejako "podwójna" akcja - raz rozgrywająca się w latach siedemdziesiątych, a raz współcześnie.