Dwie Joasie
Polska 1935
Historia sympatycznej maszynistki Joasi, która z uroczej panienki zmienia się w rozczochraną okularnicę, sądząc, że w ten sposób pozbędzie się natrętnych adoratorów i zazna spokoju w pracy.
Reżyseria:Mieczysław Krawicz
Czas trwania:88 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Komedia
Dwie Joasie w telewizji
Galeria
Jadwiga Smosarska
jako Joasia Wiśniewska, maszynistka w kancelarii mecenasa Rostalskiego
Lucyna Szczepańska
jako Klimcia, przyjaciółka Joasi, pracownica domu mód
Franciszek Brodniewicz
jako mecenas Robert Rostalski
Ina Benita
jako Flora, przyjaciółka Roberta
Michał Znicz
jako Hilary Licherkiewicz, pracownik kancelarii mecenasa Rostalskiego
Wojciech Ruszkowski
jako Michał Grubski, przyjaciel Roberta
Jacek Rotmil
Scenografia
Stefan Norris
Scenografia
Jan Fethke
Scenariusz
Władysław Eiger
Muzyka
Alfred Scher
Muzyka
Stanisław Szebego
Muzyka
Opis programu
Oglądane po przeszło pół wieku przedwojenne komedie, mimo często prostych fabuł i niewyszukanych dowcipów, mają swoisty urok. Problemy w nich przedstawiane, snute intrygi, sceneria, kostiumy, sposób mówienia wzbudzają w nas uśmiech sympatii. Tak jest również w przypadku filmu Mieczysława Krawicza "Dwie Joasie". Reżyser należał do najpracowitszych twórców lat trzydziestych. W swoim dorobku ma m.in. filmy "Grzeszna miłość" zrealizowany wespół ze Zbigniewem Gniazdowskim, "Szlakiem hańby" (współautor - Alfred Niemirski), "Ułani, ułani, chłopcy malowani", "Każdemu wolno kochać" (współautor Janusz Warnecki), "Szpieg w masce", "Jadzia", "Jego wielka miłość" (współautorka Stanisława Perzanowska), "Dyplomatyczna żona" (współautor Carl Boese), "Niedorajda", "Skłamałam". "Dwie Joasie" to historia sympatycznej maszynistki Joasi, panny sumiennej i wzorowej pracownicy. Mimo tak wielu zalet bohaterka ciągle traci posadę. Nie znosi bowiem zalotów kolejnych szefów. Kiedy jest już zupełnie zdesperowana, wpada na szatański pomysł. Z powabnej panienki zmienia się w rozczochraną okularnicę sądząc, że w ten sposób pozbędzie się natrętnych adoratorów i zazna spokoju w pracy. Tymczasem role się odwracają i to właśnie Joasia zakochuje się w swoim szefie, mecenasie Robercie Rostalskim, który, niestety, ma już przyjaciółkę. Joasia postanawia pójść na Bal Mody, na którym członkiem jury jest mecenas. Pożycza szałową suknię i staje się sensacją balu. Jednogłośnie zostaje wybrana Królową Mody i podbija serce swojego szefa.