
“Hidalgo – Ocean Ognia” (Joe Johnston 2004)
Mamy słabość do takich filmów jak “Hidalgo – Ocean Ognia”, mających w sobie coś z kina Nowej Przygody spod znaku Indiany Jonesa. Akcja filmu rozgrywa się pod koniec XIX wieku w czasie legendarnego wyścigu “Ocean Ognia” odbywającego się w Arabii Saudyjskiej, na który zaproszenie otrzymuje Frank Hopkins, Amerykanin, zwycięzca wielu konnych wyścigów, który dosiada nierasowego konia, mustanga Hidalgo. Film pachnie wielką, egzotyczną przygodą, jest widowiskowy i dynamiczny, no i trzyma w napięciu do ostatnich minut. Hopkins (rewelacyjny Viggo Mortensen) musi walczyć ze słabościami: pragnieniem, ranami i wycieńczeniem, ale mimo wszystko jest lojalny wobec swego czworonożnego towarzysza i honorowy wobec pięknej kobiety.
Program TV został dostarczony i opracowany przez media-press.tv

„Lemony Snicket: seria niefortunnych zdarzeń” (Brad Silberling 2004)
Film Silberlinga śmiało można nazwać horrorem familijnym, bo w przygodach rodzeństwa Baudelaire sporo niezwykłych zdarzeń i wyzwań z którymi muszą sobie poradzić, ale i mnóstwo złych ludzi, których muszą przechytrzyć i przygód mrożących krew w żyłach. Dzieje się tak, bo osierocone przez rodziców rodzeństwo zostaje oddane pod opiekę bezwzględnego i okrutnego hrabiego Olafa, który chce przejąć ich spadek.
Pasjonujący pod kątem fabuły, szalenie intrygujący plastycznie, zabawny aktorsko i perfekcyjnie zrealizowany obraz, adresowany do dorosłych z wyobraźnią lub bardzo odpornej psychicznie młodzieży. Jest to bowiem opowieść od jakiej cierpnie skóra, niestroniąca od ukazywania mrocznych zakamarków ludzkiej duszy i podłych, okrutnych zachowań dorosłych uosabianych przez hrabiego Olafa (brawurowa kreacja Jima Carreya). Na szczęście zostaje to skonfrontowane ze sprytem i inteligencją sierot, które muszą same bronić przed jego niegodziwością, gdyż żaden inny dorosły im nie wierzy. Przygodowy aspekt filmu podkreśla odjazdowa scenografia, rodem z psychodelicznego koszmaru sennego Salvadora Dali: meandryczne mokradła, mgliste jeziora, skaliste urwiska, spalone domy, pustynne bezdroża.
Program TV został dostarczony i opracowany przez media-press.tv

“Lara Croft: Tomb Raider” (Simon West 2001)
Lara Croft, archeolog, kolekcjonerka antyków i poszukiwaczka przygód w jednej osobie, wyrusza do Kambodży, by zdobyć owiany legendą magiczny zegar, dający jego posiadaczowi możliwość sterowania czasem.
Obraz Simona Westa jest ekranizacją gry komputerowej autorstwa Toby’ego Garda, który z kolei był fascynatem przygód Indiany Jonesa i na nim wzorował postać Lary Croft. Odniesienia do trylogii Spielberga są oczywiście widoczne w filmie, choć w porównaniu z Indianą mającym swe słabości i wady, Lara sprawia wrażenie perfekcyjnej maszyny, nastawionej głównie na działanie. Angelina Jolie spisała się w tej roli znakomicie tworząc bohaterkę na miarę wzorca z Sevres. Odtąd wszystkie inne panie grające podobne role będą z nią porównywane pod katem wyglądu, sposobu poruszania się i emanującego z niej erotyzmu. W obrazie Westa Lara Croft jak przystało na porządny film przygodowy przemieszcza się po kontynentach, głównie demolując świątynie, pałace czy jaskinie, buszując w dżungli czy przemierzając lodowe pola. Nie wspominając już o toczonych z ludźmi i nieludźmi potyczkach. „Kolebka życia” i „Tomb
Rider” już z Alicią Vikander w roli głównej czynią z postaci Lary Croft żeński odpowiednik sławnego archeologa.
Program TV został dostarczony i opracowany przez media-press.tv

„Miłość szmaragd i krokodyl” (Robert Zemeckis 1984)
Bohaterka filmu „Miłość, szmaragd i krokodyl”, poczytna i nieco sfrustrowana samotnym życiem autorka powieści przygodowych Joan Wilder (Kathleen Turner) otrzymuje od swego zamordowanego szwagra przesyłkę z mapą ukrycia skarbu. Kiedy jej siostra zostaje porwana, bandziory za jej uwolnienie żądają owej mapy. Joan wyrusza od Kolumbii, by oddać im mapę i odzyskać siostrę, ale bardzo szybko pakuje się w tarapaty, z których uwalnia ją pewien poszukiwacz przygód i myśliwy Jack Colton (Michael Douglas). Oboje wyruszają na poszukiwanie skarbu, w międzyczasie muszą stawić czoła dżungli, jej dzikim mieszkańcom i nie mniej dzikim bandytom.
Pełen rozmachu i pozytywnej energii film przygodowy będący też świetną komedią romantyczną. Tak bowiem jak przygoda równie ważna jest dość burzliwa miłość jaka się między bohaterami rodzi. Między Turner i Douglas naprawdę iskrzy, a dialogi są pełne humoru. Kolejną część przygód zakochanej pary oglądaliśmy w „Klejnocie Nilu”, już słabszym, bardziej zagmatwanym, ale nie mniej widowiskowym.
Program TV został dostarczony i opracowany przez media-press.tv