Aktualnie obie platformy (HBO Max i Discivery+) mają łącznie 92 miliony subskrybentów - wynika z kwartalnego raportu zysków giganta medialnego. Warner Bros. Discovery założyło sobie ambitny cel, aby do 2025 roku mieć na całym świecie 130 milinów subskrybentów.
Podmiot jest również właścicielem stacji TVN.
W pogonie za Disneyem
Zaslav poinformował również, że firma rozważa wprowadzenie bezpłatnej wersji skonsolidowanej platformy, która będzie wspierana reklamami. Warner Bros. Discovery próbuje obniżyć koszty i tym samym znaleźć 3 miliardy dolarów oszczędności, co Zaslav miał obiecać inwestorom po formalnym połączeniu Warner Media i Discovery Inc. Skonsolidowany koncern ma być jedną z największych firm medialnych w USA. Takie podejście niesie za sobą jednak poważne konsekwencje artystyczne.
Warner wyrzuca do kosza niemal gotowe produkcje. Nie trafią ani do kin, ani na platformę
Zmianę strategii ogłoszono zaledwie dwa dni po tym jak pojawiły się informacje, że Warner Bros. zdecydowali się odłożyć na półkę "Batgirl" i "Scoob!: Holiday Haunt". Filmy miały być oryginalnymi produkcjami dla platformy HBO Max. Filmy dostały zielone światło do poprzedniego zarządu korporacji. Obie produkcje nie trafią nawet do kin. Portal Variety informuje, że usunięcie niemal gotowych produkcji, to najprawdopodobniej próba odpisania podatku od obu filmów, co pomogłoby odzyskać koszty produkcji.
- Decyzja o niewypuszczeniu Batgirl odzwierciedla strategiczną zmianę naszego przywództwa w odniesieniu do uniwersum DC (kinowe uniwersum DC Comics) i HBO Max - przekazał w oświadczeniu rzecznik Warner Bros. Pictures, dodając, że gwiazda "Batgirl" Leslie Grace jest "niezwykle utalentowanym aktorką i ta decyzja nie jest odzwierciedleniem jej występu".
- Rodzino Queridy! Po ostatnich wiadomościach o naszym filmie "Batgirl" jestem dumna z miłości, ciężkiej pracy i intencji, jaką cała nasza niesamowita obsada i niestrudzona ekipa wkładała w ten film przez 7 miesięcy w Szkocji - napisała w czwartek na Twitterze odtwórczyni tytułowej Batgirl Leslie Grace.
Film kosztował wytwórnię 90 milionów dolarów.
Hollywood w szoku. Takie sytuacje prawie się nie zdarzają
Ten ruch wywołał falę oburzenia w Hollywood, gdzie duże studia rzadko całkowicie zakopują filmy. Najczęściej filmy, które nie spełniają kreatywnych lub finansowych oczekiwań studia, są sprzedawane na platformie streamingowej lub po cichu wrzucane do kin bez żadnej kampanii marketingowej.
W ostatnich dniach z platformy zniknęło sześć filmów wyprodukowanych wyłącznie dla HBO Max, w tym komedia Setha Rogena "Amerykanin w marynacie" i dramat o relacjach z czasów COVID-19 "Locked Down” z Anne Hathaway i Chiwetelem Ejioforem.
Źródło: Variety, NBC NEWS, Twitter
td
