"KLASYCZNY AMERYKAŃSKI SEN" - PREMIERY W PIĄTEK, O GODZINIE 22:00, NA ANTENIE DISCOVERY CHANNEL
Los Angeles to nie tylko kalifornijskie słońce i piękne plaże, to także wielkie możliwości. Dobrze wiedzą o tym Polacy, którzy za oceanem prowadzą swój motoryzacyjny biznes. Każdego dnia z magazynu polskiej firmy w świat wysyłanych jest kilkanaście samochodów. Głową tego interesu jest Łukasz, który dzieli swoje życie między Stanami Zjednoczonymi, a Polską. Szef musi doglądać spraw przynajmniej 4 razy w miesiącu i dlatego regularnie podróżuje między dwoma kontynentami. Do jego zespołu należą Bartek i Andrzej, którzy w poszukiwaniu unikatowych egzemplarzy aut dla klientów przemierzają tysiące mil amerykańskich dróg. Magazynem znajdującym się w Mieście Aniołów, w którym setki modeli czekają na eksport, zarządzają wspólnik Łukasza - Sebastian oraz Asia – jedyna kobieta w tym zespole. W Polsce z kolei prawą ręką szefa jest Piotr, który pomaga w handlu sprowadzonymi pojazdami.
W nowym programie Discovery Channel „Klasyczny amerykański sen” poznamy kulisy działania tego potężnego przedsięwzięcia. Dowiemy się jak znaleźć prawdziwe motoryzacyjne perełki w najdalszych zakątkach USA. Towarzysząc Bartkowi i Andrzejowi przyjrzymy się procesowi negocjacji, zakupu i testowania wyjątkowych modeli. – To, że możemy oferować naszym klientom drogie, klasyczne, rzadko spotykane samochody to dla nas prestiż i radość dla oka. Często są to tak wyjątkowe modele, że widzimy je tylko raz w życiu. Ich wartość i unikatowość wiąże się też jednak z wielkim stresem. Tutaj nie ma miejsca na błędy czy opóźnienia. Nikomu nie wolno się pomylić – mówi Asia.
W pierwszym odcinku programu zobaczyliśmy Alfę Romeo Gulia Sprint GTA z 1965 roku. Wyprodukowanych zostało tylko 450 sztuk tego wyścigowego modelu, a jego obecna wartość to 370 tysięcy dolarów (ok. 1 405 000 zł). W jaki sposób tak drogocenne auta transportowane są na inne kontynenty i o czym trzeba pamiętać przed załadowaniem ich do kontenerów? Przyjrzymy się także bardziej popularnym modelom, takim jak np. Mercedes SL 560, który trudno jest znaleźć w Europie w dobrym stanie. W Ameryce jest to o wiele łatwiejsze – polska ekipa znajduje około dwudziestu sztuk miesięcznie. Miłośnicy motoryzacji w programie zobaczą także Dutsona 280z z 1976 r., Forda Mustanga z 1966 r., czy Lincolna Mark IV z 1977 r. Sprawdzimy też, czy łatwo jest sprzedać klasyczne amerykańskie auto w Polsce.
