Rok 1891. Pochodzący z arystokratycznej rodziny, sławny aktor szekspirowski Lawrence Talbot (Benicio Del Toro) przyjeżdża z USA do rodzinnej Anglii na występy w scenicznej adaptacji "Hamleta". Dowiaduje się o nagłej śmierci brata Bena, o czym informuje go była narzeczona zmarłego Gwen Conliffe (Emily Blunt). Po przybyciu do rodzinnej posiadłości, gdzie czeka na niego ojciec, wyniosły sir John (Anthony Hopkins), aktor dowiaduje się o niepokojących okolicznościach śmierci Bena, rozszarpanego przez tajemniczą bestię. Lawrence postanawia dołożyć wszelkich starań, by wyjaśnić makabryczną sprawę. Trop prowadzi go do obozu wędrownych Cyganów. Właśnie tam bestia ponownie atakuje, a sam Talbot zostaje przez nią ugryziony. Wkrótce zaczyna przemieniać się w potwora. Jego śladami podąża nieprzejednany inspektor Scotland Yardu Francis Aberline (Hugo Weaving).
Inspiracją dla efektownego horroru Joe Johnstona był klasyczny film grozy wytwórni Universal o tym samym tytule. Nakręcony w 1941 roku obraz przeszedł do historii kina jako jeden z najlepszych z cyklu tzw. monster movies, a popisowa rola "człowieka o stu twarzach", czyli Lona Cheneya Jra. przez długie lata mroziła krew w żyłach widowni. Nawiązując do tej klasycznej produkcji, scenarzyści Andrew Kevin Walker ("Jeździec bez głowy", "Siedem") i David Self ("Droga do zatracenia") stworzyli nową historię, osadzoną w wiktoriańskiej Anglii. Zadanie przeniesienia jej na ekran otrzymał Joe Johnston, znany jako twórca takich przebojów kinowych, jak "Jumanji", "Park Jurajski III" czy "Hidalgo _ ocean ognia". To właśnie z jego inicjatywy główną rolę w filmie powierzono laureatowi Oscara Benicio Del Toro. Aktor, znany admirator horrorów, zgodził się zaraz po przeczytaniu scenariusza, uzasadniając, iż twórcy "zawarli w nim trochę współczesnych elementów, honorując jednocześnie oryginalną opowieść". W produkcji "Wilkołaka" uczestniczyło znakomite grono operatorów, scenografów i kostiumologów. Muzykę skomponował zaś słynny Danny Elfman, znany ze współpracy z Timem Burtonem.
"Wilkołak" wtorek 17 lutego, godz. 22:15, TVP 1
