Zbrodnia na farmie
The Murder Farm / Tannod, Niemcy 2009
Kathrin powraca do rodzinnej wioski, by pochować matkę. Ku swemu zaskoczeniu odkrywa, że śmierć kobiety może mieć związek ze sprawą tajemniczego zabójstwa, do którego doszło dwa lata wcześniej.
Reżyseria:Bettina Oberli
Czas trwania:105 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Dramat kryminalny
Zbrodnia na farmie w telewizji
Julia Jentsch
jako Kathrin
Monica Bleibtreu
jako Traudl Krieger
Volker Bruch
jako Johann Hauer
Filip Peeters
jako Georg Hauer
Gundi Ellert
jako Ruth Hauer
Andreas Buntscheck
jako Hansl
Petra Lüschow
Scenariusz
Bettina Oberli
Scenariusz
Bettina Oberli
Reżyseria
Michael Schaerer
Montaż
Antje Zynga
Montaż
Stéphane Kuthy
Zdjęcia
Opis programu
Kathrin powraca do rodzinnej wioski, by pochować matkę. Ku swemu zaskoczeniu odkrywa, że śmierć kobiety może mieć związek ze sprawą tajemniczego zabójstwa, do którego doszło dwa lata wcześniej. Kathrin (Julia Jentsch) powraca po latach do wioski, w której spędziła dzieciństwo. W Tannöd dziewczyna ma pochować swoją niedawno zmarłą matkę. Będąc tam, zaczyna interesować się sprawą makabrycznego zdarzenia, które miało miejsce dwa lata wcześniej w tej z pozoru spokojnej wsi. W położonym na uboczu domu Dannerów doszło do wstrząsającej tragedii: wszyscy członkowie rodziny zostali brutalnie zamordowani. Sprawcy dotąd nie znaleziono. Kathrin odkrywa, że śmierć jej matki ma więcej wspólnego ze sprawą Dannerów, niż mogłoby się wydawać... Trzymający w napięciu thriller o złu czającym się w na pozór spokojnej bawarskiej wiosce i społecznym przyzwoleniu na nie. Główną rolę w tym mrocznym i bardzo niepokojącym filmie zagrała wyróżniona Europejską Nagrodą Filmową za rolę w dramacie Sophie Scholl - ostatnie dni, Julia Jentsch. Aktorka jest też znana polskim widzom z głośnego filmu Małgorzaty Szumowskiej pt. 33 sceny z życia. Zbrodnia na farmie powstała na kanwie bestsellerowej powieści autorstwa Andrei Marii Schenkel "Tannöd' (polski tytuł "Dom na pustkowiu"). Obraz w reżyserii Bettiny Oberli (Im Nordwind) spotkał się z ciepłym przyjęciem krytyki, która porównywała go z Białą wstążką Michaela Hanekego.