Kabaret
Cabaret, USA 1972
Berlin, lata 30. Sally - śpiewaczka kabaretowa w jednym z lokali - poznaje biseksualistę Briana i zakochuje się w nim. Obydwoje ulegają urokowi bogatego barona, Maximiliana von Heune.
Reżyseria:Bob Fosse
Czas trwania:155 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Musical
Kabaret w telewizji
Liza Minnelli
jako Sally Bowles
Michael York
jako Brian Roberts
Helmut Griem
jako Maximilian von Heune
Joel Grey
jako konferansjer
Fritz Wepper
jako Fritz Wendel
Marisa Berenson
jako Natalie Landauer
Jay Presson Allen
Scenariusz
Bob Fosse
Reżyseria
David Bretherton
Montaż
Geoffrey Unsworth
Zdjęcia
John Kander
Muzyka
Cy Feuer
Producent
Opis programu
"Kabaret" został zaadaptowany na ekrany sześć lat po premierze na Broadwayu. U podstaw broadwayowskiego "Kabaretu" leżała sztuka teatralna Johna van Drutena "I Am a Camera", napisana w latach 50. na podstawie reportażowej powieści Christophera Isherwooda "Goodbye to Berlin". Akcja utworów literackich i ich adaptacji toczy się w Berlinie we wczesnych latach 30. W kabarecie "Kit-Kat-Klub" występuje Sally Bowles, pełna kompleksów romantyczka, o nieustabilizowanym życiu prywatnym, marząca o karierze gwiazdy. Przypadkowo spotyka Briana Robertsa, młodego Anglika, który przybył do Berlina, by doskonalić swoją znajomość niemieckiego i zarabiać na życie udzielaniem lekcji angielskiego. Brian wprowadza się do pensjonatu, w którym mieszka Sally. Między nim a dziewczyną zawiązuje się dziwny, bratersko-siostrzany układ, który z czasem przeradza się w głębsze uczucie. Pierwszymi uczniami Briana zostają przyjaciel Sally Fritz Wendel oraz bogata żydowska dziewczyna Natalia Landauer. Fritz postanawia uwieść Natalię, myśląc o jej ewentualnym posagu, ale wkrótce zakochuje się w niej naprawdę. Natalia odrzuca początkowo propozycję małżeństwa ze względu na jej trudną sytuację jako Żydówki w kraju ogarniętym falą faszyzmu. Dopiero gdy Fritz wyznaje, że on również jest Żydem, Natalia zgadza się na ślub. Tymczasem Sally poznaje nowego wielbiciela, barona Maximiliana von Heune, który roztacza opiekę nad nią i Brianem, obsypuje ich podarkami i przyjmuje w swojej wiejskiej posiadłości. Po pewnym czasie Sally wyznaje, że została kochanką barona. Zaskoczony Brian oznajmia jej, że baron także z nim nawiązał intymne stosunki. Równolegle do głównego wątku opowieści reżyser rozwija dwa inne: życie nocnego lokalu, w którym występuje Sally oraz obraz Niemiec poddających się z niezwykłą łatwością epidemii nazizmu. Akcję dzieloną zręcznie między te trzy płaszczyzny puentują piosenki i skecze wykonywane na scenie "Kit-Kat-Klubu". Ich pozorna wulgarność doskonale współgra z postępującą degrengoladą moralną w realnym świecie.