Piękny obiekt pożądania
The Object of Beauty, Wielka Brytania/USA 1991
Jake i Tina wiodą próżniacze życie do czasu, gdy wybuch rewolucji w jednym z państw Trzeciego Świata pozbawia ich pieniędzy. Teraz szukają sposobu, by zapłacić za hotel, w którym mieszkają.
Reżyseria:Michael Lindsay-Hogg
Czas trwania:105 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Komedia
John Malkovich
jako Jake
Andie MacDowell
jako Tina
Lolita Davidovich
jako Joan
Rudi Davies
jako Jenny
Joss Ackland
jako pan Mercer
Bill Paterson
jako Victor Swayle
Michael Lindsay-Hogg
Scenariusz
Michael Lindsay-Hogg
Reżyseria
Ruth Foster
Montaż
David Watkin
Zdjęcia
Tom Bähler
Muzyka
Jon S. Denny
Producent
Opis programu
Jake i Tina to efektowna para wiodąca próżniacze życie. Są bogaci, opływają w luksusy, otaczają się zbytkiem oraz przepychem. Właśnie przebywają w ekskluzywnym hotelu w Londynie. Pewnego dnia dowiadują się, że są właściwie bankrutami. Ich fortuna zniknęła wraz z rewolucją w jednym z państw Trzeciego Świata. Nie stać ich nawet na opłacenie dotychczasowego pobytu w hotelu. Zdesperowani, decydują się na karkołomny pomysł. Chcą sfingować zniknięcie cennej figurki słynnego rzeźbiarza Henry'ego Moore'a, aby potem zgarnąć olbrzymie odszkodowanie. Niestety przedmiot należący do Tiny zostaje skradziony. Czy są w stanie odnaleźć prawdziwego złodzieja? Czy brak pieniędzy nie wpłynie na ich związek? Michael Lindsay-Hogg to amerykański twórca znany przede wszystkim z realizacji dokumentów muzycznych. Na początku kariery nakręcił słynne Let It Be z The Beatles, a później między innymi obrazy o Paulu Simonie, The Who czy Rolling Stones. Lindsay-Hogg wyreżyserował także wiele seriali telewizyjnych oraz filmów pełnometrażowych, z których Piękny obiekt pożądania należy do najciekawszych. To obraz niejednoznaczny gatunkowo. Elementy komediowe mieszają się z dramatem, a nawet psychodramą. Reżyser postawił nie tylko na intrygującą fabułę, ale także na studium charakterów. Nasycił film autorskimi refleksjami. Życie Tiny i Jake'a wydaje się przeraźliwie puste, upływające w otoczeniu martwych, ekskluzywnych przedmiotów, oparte na powierzchownej konsumpcji i kulcie wyrafinowanej nudy. Otaczający ich świat zdaje się stać w miejscu, jest efektowny, lecz pozbawiony prawdziwego życia, jego prostoty, radości i problemów. Znakomicie ten klimat "zawieszenia" oddały zdjęcia doświadczonego operatora Davida Watkina (Rydwany ognia, Pożegnanie z Afryką). Ze swoich zadań świetnie wywiązali się aktorzy. Klasą dla siebie jest John Malkovich, a jedną ze swoich najciekawszych kreacji stworzyła Andie MacDowell.