Gdy w internecie rozpowszechniły się takie serwisy jak YouTube czy Spotify, telewizyjne kanały muzyczne nieco straciły na popularności. Wciąż jednak mają sporo grono widzów, a także starają się dostosowywać swoją ofertę do bieżących warunków. Komu wychodzi do najlepiej?
Z analizy przeprowadzonej przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w 2020 roku najpopularniejszych kanałem muzycznym w polskiej telewizji był Polo TV, tuż za nim uplasował się Eska TV, a na trzecim miejscu znalazł się kanał Disco Polo Music. Pokazuje to wyraźnie, że polscy telewidzowie chętnie słuchają przede wszystkim muzyki rozrywkowej, najlepiej w krajowym wydaniu.
W minionym roku największy spadek oglądalności (aż 84%) zanotował natomiast kanał MTV Music Polska (od marca 2020 MTV Music), który zresztą był najmniej popularnym kanałem muzycznym w naszym kraju. Jego siostrzany kanał MTV Polska, gdzie oprócz muzyki emitowane są też różne programy rozrywkowe, również zaliczył dość spory spadek oglądalności i uplasował się dopiero na 12. miejscu w rankingu oglądalności.
Największy wzrost oglądalności zanotował natomiast kanał 4FUN KIDS, na którego antenie można oglądać teledyski do piosenek dla dzieci i młodzieży. Jest to stosunkowo nowy kanał, który we wrześniu ubiegłego roku zastąpił 4FUN GOLD, kanał z największymi hitami z poprzednich dziesięcioleci.
