Praktykant
Apprentice, Singapur/Niemcy/Francja/Hongkong/Katar 2016
28-letni Aiman podejmuje pracę w singapurskim więzieniu. Zwraca uwagę charyzmatycznego Rahima i otrzymuje stanowisko jego asystenta. Okazuje się, że Rahim i jego nowy pomocnik mają mroczną tajemnicę.
Reżyseria:Junfeng Boo
Czas trwania:92 min
Kategoria wiekowa:
Gatunek:Film/Dramat obyczajowy
Galeria
Firdaus Rahman
jako Aiman
Wan Hanafi Su
jako Rahim
Mastura Ahmad
jako Suhaila
Boon Pin Koh
jako James
Nickson Cheng
jako Joseph
Crispian Chan
jako Randy
Lee Chatametikool
Montaż
Natalie Soh
Montaż
Benoit Soler
Zdjęcia
Alexander Zekke
Muzyka
Fran Borgia
Producent
Alvin Chau
Producent
Opis programu
Aiman (Firdaus Rahman) ma 28 lat i rozpoczął właśnie pracę w singapurskim więzieniu. Chłopak mieszka z siostrą i bardzo poważnie podchodzi do swoich obowiązków. Jego sumienność zwraca uwagę charyzmatycznego Rahima (Wan Hanafi Su), więziennego kata w przedemerytalnym wieku. Kiedy jego asystent nagle rezygnuje ze stanowiska, mężczyzna proponuje Aimanowi posadę. Sprawy szybko jednak zaczynają się komplikować. Wychodzi na jaw, że Rahim i jego nowy pomocnik połączeni są mroczną tajemnicą z przeszłości. Drugi film fabularny w dorobku obiecującego azjatyckiego twórcy Junfenga Boo (Zamek z piasku) jest pełnym subtelności, wielowymiarowym dramatem, osadzonym w ponurej rzeczywistości singapurskiego więzienia. Reżyser pokazuje rozdartego między obowiązkiem a własnymi przekonaniami bohatera i jednocześnie zabiera głos w dyskusji na temat kary śmierci. Chociaż twórca stara się być bezstronny, to jego dzieło ma poniekąd charakter polityczny, pokazując, że państwo wielokrotnie skazuje na śmierć niewinne osoby. Obraz niepokoi i zmusza do refleksji. Jego wyróżnikami są świetnie prowadzona narracja, kameralny klimat, umiejętnie budowane napięcie oraz powściągliwe aktorstwo. W głównych rolach występują debiutant Firdaus Rahman, Wan Hanafi Su (Gangster Wars), Mastura Ahmad (Salawati) oraz Boon Pin Koh (12 pięter). Produkcja brała udział w Konkursie Debiutów Reżyserskich na festiwalu Camerimage oraz w canneńskim Przeglądzie Un Certain Regard.