"Teen Mom Poland" to serial dokumentalny, opowiadający historię młodych dziewczyn, które zmagają się z wyzwaniami wczesnego macierzyństwa. Program pokazuje, jak godzą one obowiązki mam z nauką, pracą i życiem osobistym. Program porusza też kwestie związane z trudnościami, jakie wiążą się z zakładaniem rodziny w bardzo młodym wieku. Kamery miesiącami śledzą losy dziewczyn, obserwując stopniową zmianę ich stosunku do życia po urodzeniu dziecka, nierzadko także rodzinne konflikty i nieporozumienia z ojcem dziecka.
Na początku 2014 roku na antenie MTV rozpoczęła się emisja pierwszego sezonu show, który można było oglądać w każdą niedzielę o godzinie 18.25. Okazuje się, że stacja jest zadowolona z wyników oglądalności programu i już planuje drugi sezon show. Ponadto, "Nastoletnie matki" spowodowały, że tematem zainteresowało się kilka organizacji.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, co "Teen Mom Poland" dało MTV Polska - zapewnił w rozmowie Wirtualnymi Mediami Jerzy Dzięgielewski, dyrektor MTV. - Dzięki popularności programu udało się nam podnieść oglądalność kanału w paśmie dziennym. Teen Mom poruszyło serca wielu widzów i dzięki współpracy z Fundacją MaMa miało przełożenie na polską rzeczywistość. Właśnie do szkół w całej Polsce trafiła broszura zainspirowana naszym serialem dokumentalnym. W tej publikacji młode kobiety znajdą wiele wartościowych informacji dotyczących wczesnego macierzyństwa.
Szef MTV Polska chciałby, aby powstała druga edycja serialu. To będzie zależeć jednak od wielu czynników, jak m.in. dostępność bohaterów i twórców, powodzenie dystrybucji międzynarodowej pierwszego sezonu oraz znalezienie partnera strategicznego - wyliczają Wirtualnemedia.pl.
