"Chicago" - oscarowy musical w doborowej obsadzie [RECENZJA]

"Chicago"media-press.tv
"Chicago"media-press.tv
Rok 1924. Początkująca piosenkarka Roxie Hart i uwielbiana przez tłumy artystka Velma Kelly zostają oskarżone o zabójstwo. Obie panie czeka proces, który może się zakończyć jedynie wyrokiem śmierci.

NASZA OCENA: 9/10

Na początku lat 20. było kilka głośnych spraw sądowych, potem sztuka Maurine Dallas Watkins „The Brave Little Woman” – satyra na amerykańskie obyczaje sadowe, która odniosła wielki sukces w 1926 roku. Już rok później na jej podstawie powstał niemy film „Chicago”, a w 1942 roku jego remake, w którym główną rolę zagrała Ginger Rogers.
Pół wieku po premierze, za sztukę Watkins zabrał się Bob Fosse („Kabaret”, „Cały ten zgiełk”) i odniósł wielki sukces na Broadwayu. Prawa do ekranizacji musicalu kupiono w 1994 roku, ale musiało minąć blisko dziesięć lat, by film wszedł na ekrany. A wszystko dlatego, że adaptacja scenariusza okazała się trudniejsza, niż się spodziewano.

Utalentowana, ale naiwna Roxie Hart wierzy, że jej życie odmieni się dzięki występom w musicalu. Jej marzeniem jest dorównać gwieździe kabaretów, pięknej Velmie Kelly. I spotkać ją. Marzenie Roxie spełniła się w nieoczekiwany sposób: obie panie trafiają do więzienia oskarżone o popełnienie morderstwa. Obrony Roxie (a przy okazji pokierowania jej karierą) podejmuje się znany adwokat Billy Flynn. Umiejętnie manipulując prasą doprowadza do tego, że jego klientka staje się gwiazdą medialną i wszyscy są przekonani o jej niewinności.

Jednak Velma, gardząca Roxie i wściekła, że straciła miejsce na pierwszych stronach gazet, szykuje perfidną intrygę. Dzięki niej chce odzyskać status gwiazdy i wolność.
Lista aktorek chętnych, by zagrać w tym filmie była tak długa, jak lista mieszkańców Hollywood. Wygrały Renée Zellweger (Roxie Hart), Catherine Zeta-Jones (Velma Kelly) oraz Queen Latifah (Mama Morton). Zetcie-Jones początkowo zaproponowano rolę Roxie, jednak aktorka ją odrzuciła. Interesowała ją jedynie Velma, bo chciała zaśpiewać „All that Jazz”. I osiągnęła cel. Zagrała tak dobrze, że zdobyła Oscara.

Kultura i rozrywka

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Z kolei Renée Zellweger znakomicie pasowała do roli Roxie, ale nigdy wcześniej nie tańczyła ani nie śpiewała! A to w musicalu poważny feler. Jednak już podczas realizacji „Dziennika Bridget Jones” (2001) udowodniła, że dla roli potrafi wiele zrobić. Do „Chicago” uczyła się tańczyć i śpiewać i została nominowana do Oscara.
Jeśli chodzi o panów, kandydatów było mniej, ale tylko jedna rola do obsadzenia. Ostatecznie rolę zaproponowano Johnowi Travolcie, a gdy zrezygnował, wybór padł na Richarda Gere (wcześniej trzykrotnie Gere przyjął role odrzucone przez Travoltę – „Niebiańskie dni”, „Americański żigolak”, „Oficer i gentelman”).

Producenci mieli także problem z wyborem reżysera. Propozycję kolejno odrzucali Milos Forman, Herbert Ross i Baz Lurhmann. Wtedy pojawiła się kandydatura Roba Marshalla. „Chicago” było jego ekranowym debiutem! Jako zawodowy choreograf Marshall osobiście reżyserował wszystkie taneczno-wokalne występy głównych bohaterów. Takie zaangażowanie opłaciło się: „Chicago” było nominowane do Oscara w 12 kategoriach (m.in. za najlepszą reżyserię) i ostatecznie zdobyło sześć statuetek.

Piotr Radecki

"Chicago". Sprawdź datę emisji!

WRÓĆ DO PROGRAMU TV

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Marieta Żukowska debiutuje z mężem na salonach! Jej ukochany to nie byle kto

Marieta Żukowska debiutuje z mężem na salonach! Jej ukochany to nie byle kto

Marta Nawrocka też jest fanką tatuaży. Jak wypada na tle wytatuowanego męża?

Marta Nawrocka też jest fanką tatuaży. Jak wypada na tle wytatuowanego męża?

Wróć na telemagazyn.pl Telemagazyn