NASZA OCENA: 7/10
Trwa II wojna światowa. Vera Phillips zarabia śpiewaniem w nocnym klubie. Tam spotyka swą dawną wielką miłość, walijskiego poetę Dylana Thomasa. Dylan jest żonaty z piękną Caitlin, ma z nią dziecko, ale tworzą dość luźny związek i przyrzeczeń małżeńskich nie traktują zbyt serio. Vera zaprzyjaźnia się z Caitlin, cała trójką zaczyna się coraz częściej spotykać. Jednocześnie Vera ulega fascynacji oficerem Williamem, a w końcu wychodzi za niego za mąż. Niedługo po ceremonii William wyrusza na front, zaś Vera postanawia zamieszkać wspólnie z Dylanem i Caitlin.
Burzliwe losy wymienionego wyżej trójkąta opisał w swej książce „Dylan Thomas: A Farm, Two Mansions And A Bungalow” David N. Thomas. Nie są to wierne w 100 procentach faktom biograficzne zapiski (owszem, wszyscy wymienieni bohaterowie się znali, romansowali), raczej luźna opowieść osnuta na ich podstawie, więcej tu przypuszczeń i literackiej fikcji niż prawdy historycznej.
Scenariusz „Granic namiętności” napisała Sharman Mcdonald, matka Keiry Knightley, która pisała tekst z myślą o córce w roli Caitlin – co ciekawe jednak, Knightley zdecydowała się na rolę Very, Caitlin oddając Siennie Miller (rolę męski są udziałem Cilliana Murphy’ego i Matthew Rhysa).
Film skupia się na burzliwych relacjach między Caitlin, Verą i Dylanem – cała trójka co prawda deklarowała swą liberalność, miała buntowniczą i wyzwoloną naturę, ale wspólne mieszkanie pełne było rywalizacji. Ciekawie przedstawiono też stosunek obu kobiet do mężczyzn – obie zachwycają się dżentelmeńskim, pełnym ogłady, pewnym siebie Williamem, lecz skłaniają się ku romantycznemu poecie, któremu daleko do ideału.
Trudno jednoznacznie osądzić obraz Johna Maybury’ego: technicznie bardzo dobry, aktorko również, poruszający ciekawe kwestie, ale jednocześnie nie angażujący widza przesadnie, a i postawy bohaterów dalekie są od tego, aby ich polubić i kibicować ich działaniom.
Beata Cielecka
"Granice namiętności" w tv - sprawdź datę emisji.
WRÓĆ DO PROGRAMU TV!
